Ja som rubriken lyder så undrar jag lite över post från amsterdam till sverige..Åker dit om 2 veckor för att vistas i paradiset i 10 dagar
Men man vill ju gärna njuta av det goda därifrån när man kommer hem oxå..FInns det något ställe man kan vakumförpacka eller svetsa in i aluminiumpåsar där nere?? Tack på förhand/ Jah bless
Jag har för mig att de i tullen btukar kolla extra på paket some kommer från holland spec. amsterdam, men det är nog inte så stor risk om du typ pressar det mellan födelsedagskortt,
Ser du till att det är vakumförpackat så är det inga probs, med fördel kan du plocka loss budsen och grinda dem så fint som möjligt och sedan vakumförpacka.
Förra året när jag kom från amsterdam hade jag käkat en snickers fylld med majja (kanske 1,5gr) och den hade slagit på skönt på planet så jag såg nog rätt mongo ut när jag kom fram och det var inte en endaste hund eller tullare där.
Ser du till att det är vakumförpackat så är det inga probs, med fördel kan du plocka loss budsen och grinda dem så fint som möjligt och sedan vakumförpacka.
Förra året när jag kom från amsterdam hade jag käkat en snickers fylld med majja (kanske 1,5gr) och den hade slagit på skönt på planet så jag såg nog rätt mongo ut när jag kom fram och det var inte en endaste hund eller tullare där.
Jo jag vet att det ska vara vakumförpackat och så men VAR kan jag göra det där nere?? Vill inte riskera att ha det på mig på flyget
Ifall man åker med bil kan det ju vara favoriserande att kanske ta och posta brevet med gottesakerna i på någon annan ort än just amsterdam?
Jag och tjejen (Som för övrigt heter Mariana ) är så bekväma så vi tar flyg..Så jag vill bara veta var jag kan vakumförpacka eller försegla en foliepåse?
Även om du vakuumförpackar kommer ju hundarna att känna lukten. Din enda chans är ju om ditt paket behandlas utan hundar. Så om du nu inte hittar en vakuumförpackare så försök bara få det så lufttätt som möjligt och använd flera påsar runt så borde det inte läcka ut så mkt lukt som människor känner. Se till att inte pilla med gröna fingrar utanför påsen också.
Klockrent! Måste testa att baka mig en majja-snickers
den stora frågan är väl hur man vakuumförpackar på resande fot. några idéer?
Med hjälp av en laminator (visst den vakumförpackar inte, men close enough), alternativt med hjälp av en lufttät förslutningsbar påse och ett smalt sugrör.