Citat:
Ursprungligen postat av hayyden
Haha, har själv precis skaffat engångslinser och det här har jag inte ägnat en tanke måste jag erkänna. Det är alltså bättre att försöka pilla ut linserna när man kommer hem dräggfull på natten (med risk att ett öga stryker med

) än att låta dom sitta kvar och somna med dom? Blir iofs inte så ofta riktigt full, men ändå.. jag kan knappt få i och ur dom när jag är nykter. Hur fan ska det gå efter några öl?

Kan ju vara att du är ovan att hantera linserna. När jag hade linser var det inga som helst problem att ta ur dem onykter. Bara de få gånger jag varit riktigt aspackad somnade jag med dem på, annars var jag alltid noga.
Om det är obehagligt att ta ur dem kan man droppa i tårsubstitut så går det smidigare. Har man endagslinser spelar det ingen roll om man använder med eller utan konserveringsmedel; har man linser som används fler gånger ska det vara utan konserveringsmedel - de kan bli missfärgade annars.
Finns att köpa på Apoteket:
http://www.apoteket.se/rd/d/4603
Flaskor (oftast med konserveringsmedel) ska förbrukas inom en månad, använder man inte så ofta är det bättre med engångspipetter.
Efter min lasikop var jag torr i ögonen i flera månader, då avände jag Tears Natural.