Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-21, 21:33
Medlem
Tanners avatar
Vet inte hur ni känner för det, men kanske ett underforum i Alternativa sexualiteter där allt homo/homofobi snack kan hamna? Personligen tycker jag homo/bisexualitet idag inte längre kan kallas alternativt då det helt enkelt är för vanligt (och därmed kanske underforumet bör få hamna i typ Erotik och sexualitet, där ju övriga "vanligare" sex-diskussioner hamnar). Iaf, det jag är ute efter är mest att forumet Alternativa sexualiteter ska ta upp just mer ovanliga läggningar. Och homo/homofobi-trådarna utgör nu en rätt stor del där känns det som.

Vet inte om jag är ute och cyklar...detta är mest en liten tanke jag fick nyss.
Citera
2007-06-22, 14:18
Medlem
micaeles avatar
Medhålles. En underavdelning för homo- och bisexualitet torde finnas, och den skulle passa mycket bättre i E&S, då det inte är direkt alternativt längre. Det finns ordentligt mer sjuka saker att hålla diskussion inom i Alternativa Sexualiteter.
Citera
2007-06-22, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tanner
Vet inte om jag är ute och cyklar...detta är mest en liten tanke jag fick nyss.

Tycker du har helt rätt i tankegången. Ett separat forum för homosexualitet/bisexualitet är klart att föredra. "Alternativa sexualiteter" borde enbart innehålla diskussioner om verkligt udda och tabubelagda böjelser. Dit hör - åtminstone enligt mitt tycke - varken homosexualitet eller bisexualitet.
Citera
2007-06-23, 08:39
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En underavdelning för homo- och bisexualitet torde finnas,
varför ?
de borde ju gå under samma kategori som hetero om det i grunden gäller samma typ av frågor.
Citera
2007-06-23, 09:05
Medlem
Megalomanias avatar
Jag ger mitt medhåll här. Med lite vilja kan man allt som aviker från normen som alternativt men homo- och bisexualitet är inte bara vanligare än det som jag skulle kalla "alternativt" det är också betydligt mer accepterat.
Citera
2007-06-23, 10:47
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
varför ?
de borde ju gå under samma kategori som hetero om det i grunden gäller samma typ av frågor.
Sant, men i det här fallet är en uppdelning att föredra. Lättare att hitta rätt, och det är ändå en synbar skillnad i diskussionerna mellan hetero och homo / bi.
Citera
2007-06-24, 23:15
Medlem
Snövits avatar
Jag är kluven i den här frågan. Jag tror inte att underlaget egentligen är tillräckligt stort för ett eget homo och bi forum. Men jag tycker nog inte heller att det är speciellt alternativt däremot är det många andra som gör det.

Var ska vi egentligen dra gränserna? Vissa anser att homo och bi är väldigt alternativt medans andra inte anser det. Det är likadant med hebefili som många ser som helt vanligt och andra som alternativt. I dag klumpar vi ibland lite olyckligt ihop allt under alt sex.
Citera
2007-06-24, 23:25
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Var ska vi egentligen dra gränserna? Vissa anser att homo och bi är väldigt alternativt medans andra inte anser det. Det är likadant med hebefili som många ser som helt vanligt och andra som alternativt. I dag klumpar vi ibland lite olyckligt ihop allt under alt sex.
Det går ju att se samhälleligt på saken (med risk för att bli grymt påhoppad av många) - homo / bi är mer accepterat att vara idag, än vad t.ex. hebefili är. Sådana tecken och tabuförsvinnanden kan nog appliceras på den här frågan.
Citera
2007-06-24, 23:37
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Det går ju att se samhälleligt på saken (med risk för att bli grymt påhoppad av många) - homo / bi är mer accepterat att vara idag, än vad t.ex. hebefili är. Sådana tecken och tabuförsvinnanden kan nog appliceras på den här frågan.

Jo fast FB speglar inte det politisk korrekta samhället så bra
Citera
2007-06-24, 23:56
Medlem
Tanners avatar
Hehe....visst har du rätt i det du säger Snövit.

Men jag är ändå inne på micaeles spår här...att gå lite mer efter vad som är normalt accepterat som hyffsat "vanligt" i samhället. Homo/bi hör absolut dit, även om det alltid finns några som inte ens accepterar den biten. Men just själva saken att det är hyffsat väl accepterat i dag kan ju egentligen inte homofoberna säga något om...även om dom själva inte accepterar det.

Finns ju dom som hatar tanken på analsex också....men det kallar vi knappast för alternativt idag.

osv, osv....
Citera
2007-06-25, 17:13
Medlem
Misters avatar
Det känns förlegat att förpassa frågor om homosexualitet till det alternativa forumet. Vill man hårddra det kan man lägga allt om analsex och oralsex dit också, då är man helt säker på att det bara är riktigt mainstream kvar på erotik/sexualitet.
Det är idag så accepterat och vanligt att det bör gå under samma avdelning som annat med liknande frågor.
Citera
2007-06-25, 19:51
Bannlyst
Citat:

nejnej, hebefili är betydligt mer vanligt och accepterat i det svenska samhället än homofili som inte har någon igentlig funktion alls bland människans existens
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in