• 2
  • 3
2007-07-17, 16:08
Medlem
Krinoss avatar
Valet mellan KDE och Gnome är mest en smaksak. De är båda bra skrivbordsmiljöer och kan göra allt jag kan tänkas behöva. De är bara annorlunda. Jag använder inte någon av dem men om jag måste välja så föredrar jag gnome, men det är då inget större fel med KDE. KDE verkar ha fler program och vara mer utvecklat, men gnome ser bättre ut och är mindre och enklare. Jag har testat båda men kunde inte stå ut med qt och de plottriga menyerna i KDE så för det mesta använde jag gnome. Men nu är det fluxbox som gäller och jag lär inte gå tillbaka till någon av dessa stora, tunga och klumpiga kolosser på länge.
Citera
2007-07-18, 11:13
Medlem
xfce > Gnome > KDE

Jag tycker att KDE har så mycke tomt utrymme i sina fönster som gör att alla fönster blir för stora och de ser blaffigt ut.. De är nått jag inte gillar :/

De är jävligt krångligt att byta theman i KDE också då man ska installera deKorator och Domino och shit.. Förstår mig inte på de bara :P
Citera
2007-07-18, 16:28
Medlem
gbg1s avatar
naer ja installerar kde aer de foer att ja saknar amarok.
men tycker de aer jaemt skaegg annars.
Citera
2007-07-18, 16:30
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg1
naer ja installerar kde aer de foer att ja saknar amarok.
men tycker de aer jaemt skaegg annars.

Amarok kan du ju dock köra under Gnome med.
Citera
2007-07-18, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krijgenic
Amarok kan du ju dock köra under Gnome med.

Du kan t.o.m köra KWin i Gnome, dock ger ju inte sådana installationer någon rättvis bild av paketen då de inte smälter in bra med andra teman samt drar fruktansvärt mycket mer minne än om man höll sig till ett toolkit.
Citera
2007-07-19, 10:26
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bov
Du kan t.o.m köra KWin i Gnome, dock ger ju inte sådana installationer någon rättvis bild av paketen då de inte smälter in bra med andra teman samt drar fruktansvärt mycket mer minne än om man höll sig till ett toolkit.

Mja, de smälter in rätt bra då dett finns översättningsmotorer som hjälper QT-program att se bra ut i Gnome.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in