2007-06-20, 22:39
Medlem
roaders avatar
Har problem med en helt ny dator, har precis installerat Windows XP på den och allt fungerar - utom ljudet. Sitter inte på den för tillfället så jag kan inte bidra med fabrikat.

Drivrutiner är installerade, inga konflikter på enhetshanteraren men ändå kommer det inget ljud. Programvaran jag fick med känner av att jag kopplar i en enhet i rätt port men det kommer likförbannat inget ljud. Har provat med både högtalare och headset utan resultat.

Rätt ljudkort är valt på alla alternativ på ljud och ljudenheter på kontrollpanelen, och sist men inte minst ljudkortet (som är integrerat) är aktiverat i BIOS.

När jag slår på ex. Windows Media Player så spelar den upp en låt men det kommer inget ljud.

Tips, någon?
Citera
2007-06-20, 23:37
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Har problem med en helt ny dator, har precis installerat Windows XP på den och allt fungerar - utom ljudet. Sitter inte på den för tillfället så jag kan inte bidra med fabrikat.

Drivrutiner är installerade, inga konflikter på enhetshanteraren men ändå kommer det inget ljud. Programvaran jag fick med känner av att jag kopplar i en enhet i rätt port men det kommer likförbannat inget ljud. Har provat med både högtalare och headset utan resultat.

Rätt ljudkort är valt på alla alternativ på ljud och ljudenheter på kontrollpanelen, och sist men inte minst ljudkortet (som är integrerat) är aktiverat i BIOS.

När jag slår på ex. Windows Media Player så spelar den upp en låt men det kommer inget ljud.

Tips, någon?

Vart ifrån fick du drivrutinerna du installerat ?
Du ska nog testa att installera drivrutinerna från fabrikaten.
Citera
2007-06-20, 23:50
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Vart ifrån fick du drivrutinerna du installerat ?
Du ska nog testa att installera drivrutinerna från fabrikaten.

Använde drivrutinerna jag fick med på en CD. Ska försöka med ett par fräschare från Nvidias hemsida imorgon.
Citera
2007-06-20, 23:59
Medlem
sparlunds avatar
Så var det för mig med, ringde då support som sa såhär:

Jag har ett creativekort, och när jag instalerade drivrutinera tog jag även med ngn mediaplayerskit. Så då gick jag in på start och klickade mig fram till creative, och tog återställ till default eller vad det stog, och då funkade allt perfa, prova det! OM du fattar vad jag menar, är lite knack just nu.
Citera
2007-06-21, 00:21
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Använde drivrutinerna jag fick med på en CD. Ska försöka med ett par fräschare från Nvidias hemsida imorgon.

Japp, gör så och om det inte funkar så ska du installera drivrutiner för ljud från datorns tillverkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in