Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-20, 12:44
Medlem
Går det att bränna cd-musik på en dvd? I så fall hur?
Citera
2007-06-20, 13:40
Medlem
tjaboooos avatar
går ju alltid bränna som data-dvd och mp3or.
Citera
2007-06-20, 13:58
Medlem
Om du har Nero väljer du bara "Make Mp3 Dvd" i startsmart, du flesta programen har en liknande funktion

Fungerar utmärkt att spela upp i allt som kan spela dvd skivor (dock inte i vanliga cd spelare,inte säker på om det var det du undrade)
Citera
2007-06-20, 14:01
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrent

Nej! Detta går inte då DVD-skivan inte kommer att kunna läsas av en vanlig CD-spelare.
Citera
2007-06-20, 14:16
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Nej! Detta går inte då DVD-skivan inte kommer att kunna läsas av en vanlig CD-spelare.

Klart det går, men det är ju som du säger att inte cd-spelaren klarar av att läsa det. Men det kan ju vara användbart ifall man vill "transportera" stora mängder mp3-filer utan att behöva använda extern hdd eller andra sätt..
Citera
2007-06-20, 14:27
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Klart det går, men det är ju som du säger att inte cd-spelaren klarar av att läsa det. Men det kan ju vara användbart ifall man vill "transportera" stora mängder mp3-filer utan att behöva använda extern hdd eller andra sätt..

Men han skrev ju cd-musik, inte mp3 filer. Läs första inlägget.
Citera
2007-06-20, 14:40
Medlem
emriks avatar
DVD-Audio är skiten

dock så var väl inte det frågan :P lyssna på Bossieman. han verkar ha koll.
Citera
2007-06-20, 21:46
Medlem
Jag har en dvd spelare i bilen, som jag skulle vilja kunna spela en dvd skiva i med cd musiks kvalite! Går det att årdna på något sätt! OBS alltså ej en dvd med mp3 låtar har testat det redan och det funkar!
Citera
2007-06-20, 23:11
Medlem
DennisOlofs avatar
torrent jo det ska nog fungera.

Du vill göra en dvd skiva som då har dvd-audio på sig. Jag vet inte hur dvd standarden ser ut för ljud. Man kanske bara kan ta musikspåren rakt av och lägga upp, inkl. flera cds då DVD rymmer mera och därefter bränna ut det.

Ska nog fungera. Men kan inte din dvd läsare i bilen läsa vanliga cds ? Låter ju extra jobb att föra över musik cds till dvd-audio dvds ?
Citera
2009-05-31, 21:16
Bannlyst
Hittade den här gamla tråden och jag måste fråga er om något som är problematiskt för mig...

Det är som så att jag håller på och bränner en mp3-dvd men mitt i bränningen får jag ett error som säger: Kunde inte påbörja Disk at once. Det skall ju fungera att bränna musik till DVD, men tydligen är det något som spökar!

använder Nero för övrigt.
Citera
2009-06-01, 14:18
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrent
Svar: JA!

Jag har själv gjort det flera gånger. Använder dock bara musiken för att kunna spela fler låtar på dvd:n, så jag kan använda mitt biosystem. MEN, det ska fungera att använda den på datorn också, men inte en cd-spelare.
Citera
2009-06-01, 15:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Hittade den här gamla tråden och jag måste fråga er om något som är problematiskt för mig...

Det är som så att jag håller på och bränner en mp3-dvd men mitt i bränningen får jag ett error som säger: Kunde inte påbörja Disk at once. Det skall ju fungera att bränna musik till DVD, men tydligen är det något som spökar!

använder Nero för övrigt.

Mer support än en diskussionstråd.

Tråd flyttad till supportdelen.

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem