2007-06-20, 02:56
Medlem
Androass avatar
Blev det ingenting med det - eller?
Tycker i grund och botten att det var en god idé.
Citera
2007-06-20, 03:48
Medlem
tjaboooos avatar
http://www.flashback.org/showpost.php?p=7308153&postcount=123
Citera
2007-06-20, 22:52
Medlem
Androass avatar
Vad trevligt
Då kan väl denna tråd låsas då.
Citera
2007-10-15, 21:01
Bannlyst
Sökte och den här tråden var nyast.. Hur går det? Håller ni på och fyller med artiklar så den inte är tom när ni sjösätter?
Citera
2007-10-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Sökte och den här tråden var nyast.. Hur går det? Håller ni på och fyller med artiklar så den inte är tom när ni sjösätter?
Den är nog långt ifrån klar.

Om du kollar på det faktum att man sa att den skulle bli klar i juni så släpper man den nog så fort den är klar (om den blir klar).
Citera
2007-10-20, 23:54
Medlem

Av de planerna... vilka uppfylldes?

Citat:
Ursprungligen postat av älskling

Jo, Det är nog därför den är sen... de fyller på med artiklar

Samma med sökfunktionen...de håller på att fylla den med sökord nu så att den skall funka... i juni... eller så
Citera
2007-10-21, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RP-Hora

Av de planerna... vilka uppfylldes?
Som vanligt när det gäller FB-publikationer så är det väldigt mycket snack och väldigt lite verkstad. För tiotalet år sedan så skulle FB-tidningen återutkomma. Det gjorde den inte. Den har inte börjat utkomma än. FB-tröjorna blev det inget av. De "nya spännande tjänster" som utlovades men inte närmare nämndes vid namn för ett par år sedan har ännu inte dykt upp och Flashback Wikin lär väl också brinna inne om jag förstått saken rätt.

Vi som varit med ett tag har lärt oss att inte ta sådant här på allvar längre. Kommer det så kommer det men mest troligt så kommer det inte.

// Roger P.
Citera
2007-10-24, 01:19
Medlem
Håller med dig... Kommer det så kommer det...

Men då skulle det vara bättre för alla tror jag om man inte annonserade ut "kommande" projekt innan de var klara?

Självklart måste en site som FB utvecklas men att annonsera ut nya fräscha saker som inte uppfylls gagnar väl ingen?

Om t.ex Wikin, som jag personligen kan klara mig utan, hade utvecklats i det tysta och sedan presenterats som KLAR, tror jag att det hade varit bättre i alla avseenden än att få den diskussionen som naturligtvis kommer nu..

"Ni lovade att den skulle vara klar i juni... varför är den inte det??"

I stället för att lägga energi på att förklara alla saker som har tagit extra tid och allt som var svårare än man trodde så kunde man lagt den energin på det viktiga... Wikin, i mitt exempel..
Citera
2007-10-24, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RP-Hora
Men då skulle det vara bättre för alla tror jag om man inte annonserade ut "kommande" projekt innan de var klara?
Jo, men då skulle det synas alldeles för tydligt att man sitter med armarna i kors alternativt sysslar med annat som inte rör FB. Det skulle inte se bra ut. Bättre då att lova en massa saker lite lagom ospecificerat på äkta politikermanér. Då kan man säga att man "jobbar på det" samtidigt som man inte alls jobbar på det. Det tystar ofta ifrågasättandet ganska effektivt.

Jaja, skitsamma. Vi har egentligen inte rätt att ställa några krav på FB heller eftersom vi inte betalar ett smack för tjänsterna eller servicen. De enda som har rätt att gnälla är de stackare som betalade för tidningen Flashback men som aldrig fick den. Jag är dock inte en av dessa och därför skiter jag i om admin tillbringar dagarna med att runka och äta ostbågar istället för att syssla med sajten. Det är hans forum och hans problem.

// Roger P.
Citera
2007-10-24, 09:59
Bannlyst
Vad vore poängen med en sådan wiki? Som ett alternativ till wikipedia, eller ska den bara ta upp Fb-relaterade saker, typ medlemmar, träffar, mediaförekomster osv? Det är väl inget att hänga i granen isf?
Citera
2007-10-24, 18:54
Medlem
Mockens avatar
Wikipedia på FB låter löjeväckande. Vem ska använda det till vad?
Viktigare är det att få tillbaka inforutan när man för muspekaren över en rubrik.
http://flashback.info/showthread.php?t=427312
Citera
2007-10-24, 19:22
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Vad vore poängen med en sådan wiki? Som ett alternativ till wikipedia, eller ska den bara ta upp Fb-relaterade saker, typ medlemmar, träffar, mediaförekomster osv? Det är väl inget att hänga i granen isf?

"Riktiga" wikipedia censurerar känsliga ämnen, därför skapar vi en egen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in