2007-06-19, 21:45
Medlem
THeJUlks avatar
Jag var på sjukhuset efter en att ha skadat ryggen och fick då morfin.
Nu vill jag ha mera :P Har hört att effekten bara fungerar ett par få gånger så jag tänkte köpa 6 st doser sen får det räcka. Vart kan man få tag i det då? Går det på annat sätt än igenom ett sjukhus?
Citera
2007-06-19, 21:48
Medlem
På apoteket.se
Citera
2007-06-19, 21:51
Medlem
Yeah!!s avatar
Svårt att få utskriviet men eftersom du legat på sjukan osv så finns det en god chans att du kan få det. Tramadol har du nästan garanterat om du går till läkaren och klagar på ryggvärk. Lycka till
Citera
2007-06-19, 21:53
Medlem
Effekten slutar inte bara att fungera helt plötsligt, utan det handlar om tolerans. Om du brukar morfin varje dag under en lång tid så höjs toleransen mot substansen gradvis. Tillslut så behöver du mångdubbelt större dos än i början för att uppnå samma sköna rus. Efter en lång tids missbruk så kan det vara så att man inte längre får ett skönt rus utan att man endast blir "frisk" av morfinet. Men om man tänder av så sjunker toleransen igen.

Självklart kan man köpa morfin olagligt. Man får inte köpa eller sälja droger på forumet. Du får helt enkelt hitta en langare som säljer morfin, eller om du har tur så kanske du hittar ett internetapotek. Jag tror dock att chansen är mycket liten. Det är nog enklare att köpa heroin eller kanske även subutex. Det finns även mildare opiater som är mycket enkla att få tag på. Både Tramadol och Kodein kan man få tag på enkelt över internet. Kodein omvandlas till morfin i kroppen, så det kanske skulle vara något för dig?
Citera
2007-06-19, 21:55
Medlem
THeJUlks avatar
Morfin

Citat:
Ursprungligen postat av dille
Det är nog enklare att köpa heroin eller kanske även subutex.

Synd bara att dom är så farliga :/ Morfin vill jag ha för att doktorn sa att det var ok

Edit: I
Ska jag bara gå till doktorn och klaga på rygg ont och be om morfin? Ska jag säga något särskilt ir?

Citat:
Ursprungligen postat av dille
Man får inte köpa eller sälja droger på forumet.

Ja det förstår jag, ville bara vet om det fanns tillgängligt :P
Citera
2007-06-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THeJUlk
Synd bara att dom är så farliga :/ Morfin vill jag ha för att doktorn sa att det var ok

Det är ingen större skillnad på heroin och morfin.

http://www.kvv.se/upload/drogskivan/htm/frm5.htm

edit: Du kommer aldrig att få Morfin på grund av ryggont, kanske tramadol. Morfin är en mycket potent opiat, i klass med heroin (heroin görs om till morfin i kroppen). Det är absolut inget läkare brukar skriva ut.

edit2: Vad är det för ryggskada du har? Du kanske kan få morfin om du kan lura läkaren till att du fortfarande har förjävligt ont efter att du skadat ryggen. Men om du redan fått behandling för detta på sjukhus och du räknas som frisk så går det inte.
Citera
2007-06-19, 22:04
Bannlyst
Du verkar inte ha stenkoll på opiater. Jag råder dig att läsa på innan du påbörjar din horsekarriär.
Citera
2007-06-19, 22:05
Medlem
THeJUlks avatar
Men tramadol?

Tramadol är alltså det jag ska be om? Jag har alldrig förut testat droger så jag behöver inga stora mängder
Citera
2007-06-19, 22:08
Medlem
Citat:
Tramadol är alltså det jag ska be om? Jag har alldrig förut testat droger så jag behöver inga stora mängder

Tramadol är ett utmärkt rusmedel enligt många, jag själv inräknad. Det är relativt enkelt att få utskrivet, och om man inte får det utskrivet så kan man köpa det billigt över internet. Om du kollar dom klistrade trådarna så finns det en tråd högst upp där det står massor med information om tramadol.
Citera
2007-06-19, 22:12
Medlem
BornToRuns avatar
Tycker att grund/gymnasieskolor borde satsa mer på lära ut om droger när man ser sånt här. De blåser upp haschet något otroligt bara för att det är vanligast, sen nämner de att det slutar med heroin, men mycket mer är det inte.

Tycker verkligen de borde lära ut skillnaden mellan olika droger och vad de kan göra för skada (trådskaparen verkar uppenbarligen inte veta något om morfin, eller så trollar han bara).

Lite dåligt av doktorn också att inte berätta vad han faktiskt hade gett sin patient utan bara klappa honom på axeln och sa att det va bra för honom (vilket det förmodligen va, men inte nu när han blir sugen på mer såklart).

Vill tillägga en sak till trådskaparen. Om du nu är helt seriös och så osmart som du verkar, läs varenda FAQ här i opiatforumet så du vet vad det är innan du bestämmer dig för att bli knarkare, annars kan det sluta åt helvete för dig.
Citera
2007-06-19, 22:19
Medlem
THeJUlks avatar
blopp blopp

Citat:
Ursprungligen postat av BornToRun
Tycker att grund/gymnasieskolor borde satsa mer på lära ut om droger när man ser sånt här. De blåser upp haschet något otroligt bara för att det är vanligast, sen nämner de att det slutar med heroin, men mycket mer är det inte.

Tycker verkligen de borde lära ut skillnaden mellan olika droger och vad de kan göra för skada (trådskaparen verkar uppenbarligen inte veta något om morfin, eller så trollar han bara).

Lite dåligt av doktorn också att inte berätta vad han faktiskt hade gett sin patient utan bara klappa honom på axeln och sa att det va bra för honom (vilket det förmodligen va, men inte nu när han blir sugen på mer såklart).

Vill tillägga en sak till trådskaparen. Om du nu är helt seriös och så osmart som du verkar, läs varenda FAQ här i opiatforumet så du vet vad det är innan du bestämmer dig för att bli knarkare, annars kan det sluta åt helvete för dig.

Jag ringde nyligen sjukhuset och doktorn förklarade att han hade sagt fel, det var inte morfin jag fick, det var Tramadol. Vilket är ca 1/10 så starkt. Jag har inte tänkt bli knarkare (har ett gäng polare som är det :/) Hade enbart tänkt prova ett par gånger nu i sommaren !
Citera
2007-06-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Hade enbart tänkt prova ett par gånger nu i sommaren !
Jag tror att de flesta tänkte så när de började. Så tänkte jag med brasset iaf, och nu har jag svårt att dra ner på det (röker dagligen). Och det är inte ens i närheten så vanebildade som opiater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in