2007-06-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gersonides
Vem som helst inser att man reagerar våldsamt när en främmande population söker att styra ens öde; precis som fallet är med västvärlden i arabvärlden.

Västvärlden som helhet har inte försökt styra arabvärlden.
Det har varit vissa imperialistiska västländer samt Turkiet som har försökt.
Citera
2007-06-20, 17:02
Medlem
Bismillah

GayMan

Citat:
Radikal islam och islam är synonymer.
Enligt din tolkning javisst.

Citat:
Islam är militant i grund och botten.
Här får du lägga fram konsensus som stöd för det påståendet. Avvaktar ditt svar.

Citat:
Det är en extrem dödskult i dess grundläggande fundament.
Inte alls, men du har upprepat det tillräckligt många gånger för att börja tro på det. Mycket farligt vet du.

Citat:
Du är så indoktrinerad av media.
Detta är dock en ypperlig beskrivning av dig GayMan.
Citera
2007-06-20, 17:08
Medlem
Bismillah

GayMan

Citat:
Kristendomen har inte gjort något. Ni judar tar till och med på er ansvaret för Jesus död i er Talmud. Det är bara inför kristna ni börjar skrika antisemitism så fort någon påpekar att ni hade en delaktig skyldighet till Jesus död.
Men hur i fridens namn kan en kristen bli upprörd över vem som än sägs ha tagit livet av Jesus frid vare med honom? Det var ju skrivet och bestämt att så skulle ske (enligt kristen lära) så vad är problemet?! Visserligen skulle det ha varit bättre om ingen gjort det så hade vi varit ännu fler muslimer i stället.
För utan tortyr och mördandet av Jesus frid vare över honom och återuppståndelsen - ingen Kristendom.
Citera
2007-06-20, 17:11
Medlem
Krappfiskarns avatar
Lustig nog bara Illduce som svarat något konkret på Odes frågor.

Själv tycker jag det snackats för mycket om muslimers dubbelmoral i flera trådar så det börjar bli jobbigt att diskutera det varje gång de visar sin dubbelmoral hela tiden.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Tror du att kristendomen och islam är identiska religioner? Tror du att bara för att man ska döma islam på ett specifikt sätt, måste man kunna applicera samma åsikter på kristendomen, trots att det finns stora realpolitiska och geopolitiska skillnader i båda religioners budskap och teologi?

Kristendomen och Islam är givetvis inte snarlika religioner. Islam är en religion som strävar efter fred, universalism och godhet i likhet med Judendom. Kristendomen är däremot en pervers antisemitisk religion som syftar till att stärka hatet mot icke-kristna och skapa en onödig konflikt mellan den västerländska och den österländska kultursfären. Hade kristendomen inte existerat hade vi i västvärlden kunnat existera i fred med araberna.

Judarna levde i harmoni med araberna i Spanien. När de kristna kom fördrevs araberna från halvön och Judarna försattes i en situation av förtryck och ett otal andra hemskheter. Kristendomen är väsenfrämmande och farlig.

Dock anser jag att man bör bedöma religioner likadant. Slutsaterna behöver naturligtvis inte vara samma, men sättet att att analysera religioner bör vara likartat.

Citat:
Nu vet jag inte hur det är ställt med judar, men muslimer har en gemensam ummah (islamiskt community), och de är alla homogena i deras åsikter om icke-muslimer. De fördömer inte mord som sker i islams namn, och de tar inte heller avstånd från dessa mord. Däremot går hela den muhammedanska världen i bärsärkagång så fort någon vågar yttra kritik mot deras pedofil. Hycklare hela bunten.

Återigen så låter du ett fåtal extremister tala för den islamska världen. Jag tycker inte det är särskilt rättvist. Jag må förakta kristendomen pågrund av dess antisemitism och vad den har gjort; men inte är alla kristna korsfarande huliganer och väsenfrämmande.

Citat:
Det är ganska känt att islam inte har förändrats, och vore det inte för västvärlden, hade den muslimska världen levt i samma skithåla som det såg ut på muhammeds tid.

Islam har blivit till en fredlig religion som går att anamma utan att byta religion. Miljoner av muslimer lever i Europa utan att orsaka konflikter, utan att döda kristna eller Judar och utan att gifta sig med minderåriga flickor. Muslimer fungerar precis som Judar och kristna. Även om du helst skulle se att de var übermänniskor.

Citat:
Lägg ner ditt judegnäll. Kristendomen har inte gjort något. Ni judar tar till och med på er ansvaret för Jesus död i er Talmud. Det är bara inför kristna ni börjar skrika antisemitism så fort någon påpekar att ni hade en delaktig skyldighet till Jesus död.

Vilket vansinnigt påstående. Det rimmar illa med att judarna inte fick lov att utfästa egna dödsstraff. Dessutom finns ingenting sådant att finna i Talmud. Antijudiska lögner.

Citat:
Du är inget annat en judisk arabimperialist som har börjat hata ditt katolska förflutna. Du är en vandrande paradox.

Jag har inte helt bestämt mig om jag skall konvertera till Judendomen. Är därför inte Jude, och är heller ingen "arabimperialist".
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

GayMan

Men hur i fridens namn kan en kristen bli upprörd över vem som än sägs ha tagit livet av Jesus frid vare med honom? Det var ju skrivet och bestämt att så skulle ske (enligt kristen lära) så vad är problemet?! Visserligen skulle det ha varit bättre om ingen gjort det så hade vi varit ännu fler muslimer i stället.
För utan tortyr och mördandet av Jesus frid vare över honom och återuppståndelsen - ingen Kristendom.

Citera
2007-06-20, 17:12
Medlem
Bismillah

GayMan

Citat:
Tror du att kristendomen och islam är identiska religioner?
Du verkar vara den första som ''påstår'' det - vad jag kan se.

Citat:
sänk inte nivån på tråden, okej?
Du får gärna låna en sopkvast av mig om du känner för att börja städa framför din EGEN dörr först...kan behövas lite storstädning....

Citat:
Nu vet jag inte hur det är ställt med judar, men muslimer har en gemensam ummah (islamiskt community), och de är alla homogena i deras åsikter om icke-muslimer. De fördömer inte mord som sker i islams namn, och de tar inte heller avstånd från dessa mord.
Det var det dummast jag hunnit läsa hitintills idag. Mord i Islams namn - vad är det för något? Förklara!

(hoppade visst in ett och samma inlägg.... )
Citera
2007-06-20, 17:14
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Judarna levde i harmoni med araberna i Spanien. När de kristna kom fördrevs araberna från halvön och Judarna försattes i en situation av förtryck och ett otal andra hemskheter. Kristendomen är väsenfrämmande och farlig.

Glöm inte inkvisitionen. (när vi ändå är inne på Spanien)

Convert or die!

Citera
2007-06-20, 17:15
Medlem
Bismillah

Klagström

Citat:
Västvärlden som helhet har inte försökt styra arabvärlden.
Neheeeejjj säger du det ...?
Citera
2007-06-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutid
Bismillah

Klagström

Neheeeejjj säger du det ...?

Vad betyder detta? Vad är din åsikt om ämnet? Ge exempel tack.
Citera
2007-06-20, 17:22
Medlem
Bismillah

Citat:
Ursprungligen postat av Klagström
Vad betyder detta? Vad är din åsikt om ämnet? Ge exempel tack.
För mig som lever i verkligheten så är det uppenbart vilka koppel som våra ledare går. Här kysses det fötter och annat hit och dit. Och görs det inte så blir det andra bullar. Bush har så tydligt klargjort det hela i en fras som kommer att gå till minnenas bank - ''Är ni inte med oss så är ni emot oss''. Och 'emot oss' kostar. DET har vi sett många exempel på under historiens gång. Det finns en som blåser i pipan och resten hoppar snällt runt, på en fot om så begärs. Allt för att var till lags.
Citera
2007-06-20, 17:24
Medlem
Citat:
Nej, Islam är inte en militant rörelse. Islam har varit en militant religion men har i likhet med Kristendomen s.a.s stabiliserats. Kristendomen har varit en enda eufori av halshuggningar, häxbål, korståg och förintelser mot andra folkslag kristna betraktat som väsenfrämmande. Kristendomen är själva kärnan antisemitismen växer ifrån.

Strunt. Har etiopiska kristna startat korståg? Har koptiska och armeniska kristna bränt häxor?

Citat:
Det är en religion som alla världens folk kan anamma, till skillnad från den antisemitiska och diaboliska kristendomen.

Konstigt då att "all världens folk" har anammat kristendomen, från Sydamerikanska indianer till Fillipiner

Citat:
Hade kristendomen inte existerat hade vi i västvärlden kunnat existera i fred med araberna.

Tvärtom, hade folket i Europa varit "hedningar" då araberna invaderat på 700-talet hade vi inte ens fått dhimmistatus, utan fått välja mellan att konvertera eller dö.

Citat:

Nonsens. Judarna var dhimmis under muslimskt styre, vilket placerar dem lägre i hierarkin än muslimer. Under de intoleranta almoravid- och almohaddynastierna i Al-Andalus förekom även judeförföljelser från muslimernas sida, och ett exempel på en känd judisk profil som tvingades fly från denna påstått utopiska "harmoni" var Moshe ben Maimon/ Maimonides. Läs historia istället för tillrättalagda sagor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in