Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Tror du att kristendomen och islam är identiska religioner? Tror du att bara för att man ska döma islam på ett specifikt sätt, måste man kunna applicera samma åsikter på kristendomen, trots att det finns stora realpolitiska och geopolitiska skillnader i båda religioners budskap och teologi?
Kristendomen och Islam är givetvis inte snarlika religioner. Islam är en religion som strävar efter fred, universalism och godhet i likhet med Judendom. Kristendomen är däremot en pervers antisemitisk religion som syftar till att stärka hatet mot icke-kristna och skapa en onödig konflikt mellan den västerländska och den österländska kultursfären. Hade kristendomen inte existerat hade vi i västvärlden kunnat existera i fred med araberna.
Judarna levde i harmoni med araberna i Spanien. När de kristna kom fördrevs araberna från halvön och Judarna försattes i en situation av förtryck och ett otal andra hemskheter. Kristendomen är väsenfrämmande och farlig.
Dock anser jag att man bör bedöma religioner likadant. Slutsaterna behöver naturligtvis inte vara samma, men sättet att att analysera religioner bör vara likartat.
Citat:
Nu vet jag inte hur det är ställt med judar, men muslimer har en gemensam ummah (islamiskt community), och de är alla homogena i deras åsikter om icke-muslimer. De fördömer inte mord som sker i islams namn, och de tar inte heller avstånd från dessa mord. Däremot går hela den muhammedanska världen i bärsärkagång så fort någon vågar yttra kritik mot deras pedofil. Hycklare hela bunten.
Återigen så låter du ett fåtal extremister tala för den islamska världen. Jag tycker inte det är särskilt rättvist. Jag må förakta kristendomen pågrund av dess antisemitism och vad den har gjort; men inte är
alla kristna korsfarande huliganer och väsenfrämmande.
Citat:
Det är ganska känt att islam inte har förändrats, och vore det inte för västvärlden, hade den muslimska världen levt i samma skithåla som det såg ut på muhammeds tid.
Islam har blivit till en fredlig religion som går att anamma utan att byta religion. Miljoner av muslimer lever i Europa utan att orsaka konflikter, utan att döda kristna eller Judar och utan att gifta sig med minderåriga flickor. Muslimer fungerar precis som Judar och kristna. Även om du helst skulle se att de var übermänniskor.
Citat:
Lägg ner ditt judegnäll. Kristendomen har inte gjort något. Ni judar tar till och med på er ansvaret för Jesus död i er Talmud. Det är bara inför kristna ni börjar skrika antisemitism så fort någon påpekar att ni hade en delaktig skyldighet till Jesus död.
Vilket vansinnigt påstående. Det rimmar illa med att judarna inte fick lov att utfästa egna dödsstraff. Dessutom finns ingenting sådant att finna i Talmud. Antijudiska lögner.
Citat:
Du är inget annat en judisk arabimperialist som har börjat hata ditt katolska förflutna. Du är en vandrande paradox.
Jag har inte helt bestämt mig om jag skall konvertera till Judendomen. Är därför inte Jude, och är heller ingen "arabimperialist".