Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-18, 23:12
Medlem
baloo4000s avatar
Har en DVD-skiva med en massa bilder på där jag vill spara ner ett antal på hårddisken, problemet är att de inte ligger som filer på skivan utan som filmspår.
Har försökt med printscreen men det blir bara svart när jag försöker klistra in "printen" i ett bildbehandlingsprogram.
Nån som har en aning om vad felet är??
Citera
2007-06-19, 13:45
Medlem
baloo4000s avatar
Nån måste ju veta nåt sätt som fungerar, har testat i både powerDVD och vlc.
Citera
2007-06-19, 14:43
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Stängt av hårdvaruaccellaration i mediaspelaren?
Citera
2007-06-20, 12:50
Medlem
baloo4000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Stängt av hårdvaruaccellaration i mediaspelaren?

Eftersom jag inte har en blekaste aning om vad det innebär så gissar jag att jag inte gjort det, hur gör man det? och borde det hjälpa?
Citera
2007-06-20, 12:58
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Det gör du i din mediaspelare förslagsvis, sen vet jag inte vart det alternativet finns i dom du nämnde, du får kolla runt. Det som händer är att grafikkortet inte hjälper till med att visa filmen på skärmen, och då borde du kunna ta en skärmdump som inte bara visar svart.
Citera
2007-06-20, 13:02
Medlem
baloo4000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Det gör du i din mediaspelare förslagsvis, sen vet jag inte vart det alternativet finns i dom du nämnde, du får kolla runt. Det som händer är att grafikkortet inte hjälper till med att visa filmen på skärmen, och då borde du kunna ta en skärmdump som inte bara visar svart.

Kikade lite snabbt nu men hittade inget, mediaplayer, hur är det där?
Citera
2007-06-20, 13:06
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Kollade lite snabbt i Windows Media Player, där finns ett skjutreglage under fliken Performance, har engelska XP såklart, dra den till vänster...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in