2007-06-18, 22:56
Medlem
Varför måste man ta med sig sina betyg när man ska mönstra?
Citera
2007-06-18, 22:58
Medlem
Pandemoniums avatar
För att någon på verket har kommit fram till att det säger en del om dig som person. Men tar du inte med dem kommer de antagligen inte att bry sig.
Citera
2007-06-18, 23:36
Medlem
BaldiNs avatar
Jag var aldrig tvungen att ta med mina betyg, mönstrade hösten 06.
Citera
2007-06-19, 00:02
Medlem
ThePasts avatar
Jorå, betyg kommer psykologen att kolla på
Citera
2007-06-19, 00:24
Medlem
Hudsalvas avatar
Din lämplighet för mer teoretiska befattningar såsom undass eller tolk (o dy) baseras till viss del på dina betyg, för att vara aktuell för TolkS så bör du nog ha läst ganska mycket språk och även fått bra betyg.

Sen säger betygen antagligen en del om dig som person, tillsammans med inskrivningsprovet; har du nia på i-provet men ett betygsnitt under 10, så kan du räkna med att få en lång pratstund farbror psykolog.

Fast för blivande skyttesluskar och stabslökar så lär knappast betygen vara av någon dignitiet överhuvudtaget.
Citera
2007-06-19, 01:04
Medlem
ThePasts avatar
Det brukar vara kört om man har IG i matte,svenska,engelska. Kunkurrensen är mycket hårdare nu än förr tänk på det också.
Citera
2007-06-24, 13:44
Medlem
Zalaeals avatar
Det kan nog bero ganska mkt på vid vilket Pliktverk man mönstrar. Själv mönstrae jag i Östersund (numera slopat) och där kollade ingen på mina betyg. MEn å andra sidan så fick jag ju en stridande befattning
Citera
2007-06-24, 15:12
Medlem
Bajslocks avatar
jag hade inte med mig några betyg till mönstringen.. det funkade iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in