2007-06-18, 14:13
Medlem
emriks avatar
hej hej.

jag har massa skitfiler på en hårddisk som jag inte vill ha kvar. och jag vill inte formatera disken heller. när jag försöker ta bort så får jag "access is denied (5)" :S

hur gör jag om jag vill äga filerna?
Citera
2007-06-18, 16:36
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Testat något så lätt som Felsäkert läge? Tryck på F8 när datorn startar...
Citera
2007-06-18, 16:38
Medlem
klassas avatar
Testa killbox, brukar vara ganska bra.
Citera
2007-06-18, 16:50
Medlem
earl.s avatar
En kompis har en porrfilm på sina föräldrars dator. XXX Hot Asians Girl In Action eller något i den stilen, ligger direkt på skrivbordet men syns även från Mina Dokument. Han har försökt radera den i två år nu utan resultat. Fortfarande har hans föräldrar inte nämnt någoting, kanske dom bara inte vill skapa en pinsam situation
Citera
2007-06-18, 17:06
Medlem
Bulawayos avatar
Jag får återigen rekommendera HijackThis! i och med att så många redan har det lilla nyttiga programmet. Under misc tools finns funktionen för att radera filer under uppstarten.
Citera
2007-06-18, 17:25
Medlem
Peanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av earl.
En kompis har en porrfilm på sina föräldrars dator. XXX Hot Asians Girl In Action eller något i den stilen, ligger direkt på skrivbordet men syns även från Mina Dokument. Han har försökt radera den i två år nu utan resultat. Fortfarande har hans föräldrar inte nämnt någoting, kanske dom bara inte vill skapa en pinsam situation
Pinsamt
Citera
2007-06-18, 18:07
Medlem
sk8fishs avatar
Testa att radera dom via kommandotolken, fungerar i vissa fall. Fungerar inte det säger jag som en annan redan har sagt - radera via felsäkert läge.
Citera
2007-06-18, 18:09
Medlem
pirates avatar
Jag burkar använda mig av unlocker, där den oxå visar vad som håller igång processen.
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Citera
2007-06-18, 19:56
Medlem
emriks avatar
har testat felsäkert läge och alla program som folk har föreslagit men ingenting fungerar :S
hijackthis funkar säkert men det är en miljon filer och jag är inte så sugen på och ta bort dom en och en.
Citera
2007-06-18, 20:11
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
har testat felsäkert läge och alla program som folk har föreslagit men ingenting fungerar :S
hijackthis funkar säkert men det är en miljon filer och jag är inte så sugen på och ta bort dom en och en.

Så här fixar du ditt problem:
Tanka ner ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distrib...sktop-i386.iso bränn som cd-avbild, boota om med cd före hårddisk i BIOS.
När det har laddat klart så gå in på ntfs hårddisken och ta bort det du inte vill ha.
Citera
2007-06-18, 22:55
Medlem
emriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Så här fixar du ditt problem:
Tanka ner ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distrib...sktop-i386.iso bränn som cd-avbild, boota om med cd före hårddisk i BIOS.
När det har laddat klart så gå in på ntfs hårddisken och ta bort det du inte vill ha.

oh så kan man ju göra. har en livecd liggandes här någonstans tror jag.
Citera
2007-06-18, 23:46
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
oh så kan man ju göra. har en livecd liggandes här någonstans tror jag.

Du ser, ibland är det enklare än vad man tror
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in