2007-06-18, 08:54
Bannlyst
Jag har nyligen installerat om datorn och har Windows XP Professional på den.
Som alltid vad jag vet fungerar inte internet efteråt.
Min fråga är då vad jag behöver göra för att det ska fungera?

Är ingen hejjare på detta så jag är nöjd om jag får ett svar som jag förstår något av

Tack för svar inom kort!
mvh
Jompa
Citera
2007-06-18, 09:23
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Glömt Moderkortsdrivisarna???
Citera
2007-06-18, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Glömt Moderkortsdrivisarna???

Kan vara så.

Jag har två setupfiler som jag använde förra gången jag då fick hjälp med att göra det å jag inte såg på hur man gjorde..

Setupfilerna jag har heter:

R56237 & R56484

Jag har installerat dom båda och efter det har jag inte en susning om vad man ska göra?

edit: Varför det är två beror på att jag inte visste vilket språk det var i dom så jag testade båda.
Citera
2007-06-18, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompa05
Kan vara så.

Jag har två setupfiler som jag använde förra gången jag då fick hjälp med att göra det å jag inte såg på hur man gjorde..

Setupfilerna jag har heter:

R56237 & R56484

Jag har installerat dom båda och efter det har jag inte en susning om vad man ska göra?

edit: Varför det är två beror på att jag inte visste vilket språk det var i dom så jag testade båda.

låter som du har glömt installera nätverks kortet..

edit: hade lite för bråttom glömde ett a i installera.. -.-
Citera
2007-06-18, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mangamaniac
låter som du har glömt installera nätverks kortet..

edit: hade lite för bråttom glömde ett a i installera.. -.-

okej. Jag ska installera nätverkskortet.. hur gör jag ?
Citera
2007-06-18, 11:53
Bannlyst
Jag vore väldigt tacksam om någon har någon aning och kunde tala om hur det går till?

jag antar att alla som sitter på internet nu har gjort det en gång..
Citera
2007-06-18, 12:28
Medlem
Vet inte vilka setup-filer du har, men de kanske inte ens är för just nätverkskortet? Om du nu har inbyggt nätverkskort så är det väl bara att kolla på moderkortstillverkarens sajt så ska det finns installationsfiler för nätverkskortet. Du borde nog också fått en CD med morderkortet.
Citera
2007-06-18, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lanix
Vet inte vilka setup-filer du har, men de kanske inte ens är för just nätverkskortet? Om du nu har inbyggt nätverkskort så är det väl bara att kolla på moderkortstillverkarens sajt så ska det finns installationsfiler för nätverkskortet. Du borde nog också fått en CD med morderkortet.

okej, förra gången jag installerade detta så hade jag två filer (drivrutiner ) som efter lite instalationer och klick gjorde att internet fungerade.. vad för instalationer och klick har jag inte en susning om. det är det jag vill veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in