2007-06-25, 13:51
Medlem
Squalos avatar
Utbudet är knappast bättre i övriga landet. Snabbt kan man, med tyvärr mycket få undantag, dela in snabbmatsbranchen i 3 grupper:

1. Korv & Co. Den "svenska" snabbmaten, serveras främst av livsmedelskedjorna, och bensinmackarna, ICA, Willy's, Coop, Citygross, OKQ8, Statoil, etc. i sina "förbutiker". Liksom IKEA, Bauhaus, etc.

2. Hamburgare & Co. Den "amerikanska" snabbmaten, serveras främst av stora francheise-kedjor, McD, Burgerking, Max...

3. Svartmusk & co. Den "importerade" snabbmaten, serveras av fristående hak, som drivs av importerade människor, som utan anknyting till varandra serverar näst intill identiska menyer. Populärast är Pizza och Kebab. Eller varför inte pizza med kebab? Även falafel och annat kan slinka med.
Citera
2007-06-25, 15:09
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Var i hallen finns originalet?
Den ligger direkt vänster om en brödförsäljning.
Citera
2007-06-25, 15:12
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastwood
Mätt och väldigt belåten efter en lunch bestående av macka med lammstek och Merguez.
Oförfalskad Nordafrikansk mat,bra kvalitet och ingen ananasring på toppen.

Fan, nu blir jag sugen!

Tänk när man fick sagda macka plus en läsk för 35 spänn. Nu har dom ju höjt till hutlösa 45 kronor!

Kan jämföras med Mcedonkens ljuva mat som kan nästan kostar det dubbnla om man ska ha en extra burgare och en dip.
Citera
2007-06-25, 18:37
Medlem
Bombardirs avatar
Jag får väl slå ett slag för Chicken Ticka Mazala (stavning?) och Chicken Garlic i Kungshallen. Godare sås får man fan leta efter.

Tycker TS är lite orättvis mot vissa kebabställen eftersom att det går att hitta gudomliga kebabrullar om man bara vet vart man ska gå.
Citera
2007-06-25, 22:47
Medlem
eastwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Utbudet är knappast bättre i övriga landet. Snabbt kan man, med tyvärr mycket få undantag, dela in snabbmatsbranchen i 3 grupper:

1. Korv & Co. Den "svenska" snabbmaten, serveras främst av livsmedelskedjorna, och bensinmackarna, ICA, Willy's, Coop, Citygross, OKQ8, Statoil, etc. i sina "förbutiker". Liksom IKEA, Bauhaus, etc.

2. Hamburgare & Co. Den "amerikanska" snabbmaten, serveras främst av stora francheise-kedjor, McD, Burgerking, Max...

3. Svartmusk & co. Den "importerade" snabbmaten, serveras av fristående hak, som drivs av importerade människor, som utan anknyting till varandra serverar näst intill identiska menyer. Populärast är Pizza och Kebab. Eller varför inte pizza med kebab? Även falafel och annat kan slinka med.

Den första kategorin känner jag ett gränslöst hat emot.
En bra korvkiosk=lycka men de här jävla rullande varianterna där man säljer avföring där kötthalten är 5%,,,, Brrrrrr
Citera
2007-06-26, 04:04
Medlem
tycker det är ett bra utbud av etnisk mat
Citera
2011-01-14, 12:20
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Turkburgarna is the shit!
Tyvärr har sämre kopior dykt upp samma hall.
Lastgammalt inlägg men jag åt en turkburgare där i helgen och den var riktigt vass! 60 SEK så fick man en Coke på köpet. Enda nackdelen är att man måste stå upp och käka på någon random plats.

La Gazelle såg mycket bra ut också - frun åt en pita med taboulleh(stavning), hummus, vinbladsdolmar m.m.

Någon som sitter på fler bra tips?
Citera
2011-01-14, 22:43
Medlem
Thaikiosker har ju varit en välsignelse för snabbmaten. Det finns många, det är gott och lättillgängligt. Men varför finns det inga "indiska" kiosker? Riktiga burritos som varje hörna i Californien har borde leta sig hit också.
Citera
2011-01-15, 23:21
Medlem
riff0raffs avatar
Har frekventerat Hötorgshallen under vintern och inmundigat en baguett fylld med lammkött inkl. tillbehör med regelbundenhet. Mycket gott och prisvärt men som sagt ovan man får äta på stående fot eller äta ute. Etablissemanget ligger till vänster i lokalen efter rulltrappan. Bredvid Izmirs kebab.

Annars finns ju korvkiosken på Karlbergsvägen med riktiga tyska korvar och äkta surkål även detta i baguett. Värt en omväg helt klart. Gunthers korvkiosk.
Citera
2011-01-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riff0raff
Annars finns ju korvkiosken på Karlbergsvägen med riktiga tyska korvar och äkta surkål även detta i baguett. Värt en omväg helt klart. Gunthers korvkiosk.

Så den finns i verkligheten? Läser just Leif G.W. Perssons senaste om Lars Martin Johansson. Där beskrivs denna korvkiosk ingående och i berömmande ordalag. Jag var emellertid inte säker på om det rörde sig om ett referat ur verkligheten eller fiktion. Får planera in en visit där vid mitt nästa Stockholmsbesök.

Kan som kuriosa tillägga att tyskar är vana att äta korv ur fralla, och finner våra svenska korvbröd riktigt obehagliga. Man kan väl hålla med om att de inte har så fasligt mycket gemensamt med bröd.
Citera
2011-01-16, 14:16
Medlem
randomoizeds avatar
skulle vilja tipsa om Pascha Deli som finns på kungsgatan 13 i sthlm. Här finns menyn http://www.paschadeli.kvartersmenyn.com/ och rekommenderar starkt dom olika pitawrapsen.
Citera
2011-01-16, 17:09
Medlem
riff0raffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Ulf
Så den finns i verkligheten? Läser just Leif G.W. Perssons senaste om Lars Martin Johansson. Där beskrivs denna korvkiosk ingående och i berömmande ordalag. Jag var emellertid inte säker på om det rörde sig om ett referat ur verkligheten eller fiktion. Får planera in en visit där vid mitt nästa Stockholmsbesök.

Kan som kuriosa tillägga att tyskar är vana att äta korv ur fralla, och finner våra svenska korvbröd riktigt obehagliga. Man kan väl hålla med om att de inte har så fasligt mycket gemensamt med bröd.

Den står i sin prakt fortfarande dock är ej herr gunther med oss längre. De har lite udda och bohemiska öppentider så om möjligt reka detta innan..

http://www.alltomstockholm.se/restau...ticle41043.aos
Senast redigerad av riff0raff 2011-01-16 kl. 17:14. Anledning: bifogat länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in