2007-06-17, 22:51
Medlem
Swe.patriots avatar
Kom precis på lösningen på ett problem, eller tror jag (mest hoppas jag faktist)

Jag har lite problem med mina högtalare, dom ger ifrån sig väldiga oljud rätt som det är, och fruktansvärt skarpa dessutom, sitter man och kollar på film te.x så skrämmer dom halvt ihjäl en.

Men så koppla jag ur en extern hdd, och nu funkar datorn perfekt (krånglar ibland när den hårdisken är i, och när den inte är i är den "problemfri" (lever i den världen att en dator inte kan vara problemfri)).

Köpte nyss uppgraderingspaket ifrån komplett, med de högtalare som jag använder nu (logitech z-5500), och ljudkort. Till detta rekomonderade komplett ett nät ägg på MINST 350W, och jag har enbart 250W.

Kan detta vara lösningen på problem, att köpa ett kraftfullare nätagg?

Och som avslutning, att koppla in ett nätagg är väl väldigt enkelt?

Tack för mig, och tacksam för alla svar!
Citera
2007-06-18, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Kom precis på lösningen på ett problem, eller tror jag (mest hoppas jag faktist)

Jag har lite problem med mina högtalare, dom ger ifrån sig väldiga oljud rätt som det är, och fruktansvärt skarpa dessutom, sitter man och kollar på film te.x så skrämmer dom halvt ihjäl en.

Men så koppla jag ur en extern hdd, och nu funkar datorn perfekt (krånglar ibland när den hårdisken är i, och när den inte är i är den "problemfri" (lever i den världen att en dator inte kan vara problemfri)).

Köpte nyss uppgraderingspaket ifrån komplett, med de högtalare som jag använder nu (logitech z-5500), och ljudkort. Till detta rekomonderade komplett ett nät ägg på MINST 350W, och jag har enbart 250W.

Kan detta vara lösningen på problem, att köpa ett kraftfullare nätagg?

Och som avslutning, att koppla in ett nätagg är väl väldigt enkelt?

Tack för mig, och tacksam för alla svar!

helt rätt mins 350w. om du vill vara säker på att kunna ha lite mer än bara 7 enheter i chassit som datorn ligger i så kan du alltid skaffa 450+ watts nätaggregat.
sen är det bra att kolla vilka märken som ska vara bra. chieftec är väl inte dom som är bäst. det finns bättre.
sitter själv med 350w och datorn funkar felfritt. har 6 hårddiskar i och 1 dvd brännare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in