2007-06-17, 13:33
Medlem
rezzs avatar
Det är så att jag har tappat bort min 3mobil på fyllan. Den var nästan ny, så jag har bindningstid till mars 08 . Jag har lyckats hitta en gammal mobil som jag har stoppat i ett nyttt simkort i, så det funkar som det ska. Men mobilen är ju inget att hänga i granen (en gammal LG). Sedan betalar ja nästan 400:-/mån, och det tycker ja är lite mycket... Kommer ihåg när jag hade Knock Out och låg på 70kr/mån

Men sak samma, vad skall jag göra nu tycker ni? Jag skulle vilja ha W880i, den där som är svart/orange. (Tele2 har ju nått med den mobilen för 1kr, kan det va nått?)

EDIT: Vad finns det för alternatvi? Köpa loss allting skulle kosta ca 2000:..
Citera
2007-06-17, 14:01
Medlem
BBMBBs avatar
vet inte vad du har för ekonomi men mitt råd är att köpa loss allting för att slippa ha så mycket räkningar
Citera
2007-06-17, 14:04
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBMBB
vet inte vad du har för ekonomi men mitt råd är att köpa loss allting för att slippa ha så mycket räkningar

ok, och börja om på nytt med annan mobil och abonnemang?
Citera
2007-06-17, 14:05
Medlem
rezzs avatar
W880i med Tele2 Smart, verkar ju billigt och bra
Citera
2007-06-17, 14:10
Medlem
thrinkers avatar
Alternativt kan du gå in på Blocket och köpa en mobil som antingen är låst till 3 eller en olåst.

Nästan samma sak hände min kompis, dock så pratade han i telefonen på fyllan och tappade den i tolaletten, voila kaput.

Men han köppte en ny och använde sitt gamla simkort i den nya telefonen. Ring tre och fråga om du kan få ett nytt simkort.

//T
Citera
2007-06-17, 14:12
Medlem
om du har hemförsäkring så polisanmäler du den stulen, kontaktar försäkringsbolgat och skickar in papper från polisanmälan, sen kommer du få typ 80% av mobilens värde minus självrisk, inte mycket men det är bättre än ingenting
Citera
2007-06-17, 14:50
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrinker
Ring tre och fråga om du kan få ett nytt simkort.

Jag har fixat allt sånt, jag använder en gammal 3telefon nu. Men betalar 149:-/mån för en jag inte har
Citera
2007-06-17, 14:51
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddan83
om du har hemförsäkring så polisanmäler du den stulen, kontaktar försäkringsbolgat och skickar in papper från polisanmälan, sen kommer du få typ 80% av mobilens värde minus självrisk, inte mycket men det är bättre än ingenting

Jag har gjort det, fick ca 2000:-
Citera
2007-06-17, 16:26
Medlem
BBMBBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezz
ok, och börja om på nytt med annan mobil och abonnemang?

Det eller att du bara köper någon lur på blocket som nån sa och väntar tills abonnemanget är slut innan du sattsar på någon värre modell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in