2007-06-17, 02:57
Medlem
StorMammas avatar
Postar du en annons om att du vill köpa / sälja så blir du BANNAD. Detta är strängt förbjudet.

Trots detta finns det ägg som försöker sälja / köpa. Du blir LURAD.

Att dessutom sedan komma till MIG som är moderator och gnälla och klaga är tamejtusan otroligt.

JAG ÄR INGEN &/&%%#¤# KUNDTJÄNST!

VAD skulle JAG kunna göra åt att DU gått på en nit ??!?
Vi lämnar inte ut IP-nummer, och spårar inte upp den person som lurat DIG.

Flashback är ett diskussionsforum, ingenting annat.

Detta meddelande är skrivet pga. gnällpm från blåsta medlemmar.

// StorMamma

Citera
2007-06-17, 10:28
Medlem
FoXxs avatar
Haha är man så dum att man nu beställer från någon med 0 post här på forumet så förtjänar man nästan att bli blåst!

Förresten varför inte även banna dem som klagar för dem har ju uppenbart haft affärer med andra på FB?
Citera
2007-06-17, 16:35
Medlem
StorMammas avatar
Jag lägger mig inte i vad folk pysslar med i pm, och när man pm:ar mig som en kundtjänst och ber mig banna den-och-den för att vederbörande är en scammer är ...hm, finns ett bra ord på engelska: PRICELESS!

Jag menar, en av mina främsta uppgifter är att hålla sådant skit borta från forumet. Och att det är totalförbjudet. Ändå så PM:ar man mig och klagar och vill att jag skall banna en person som inte brutit mot en regel officiellt..?!?!

Däremot är jag alltid tacksam om ni påpekar att ni får konstiga säljerbjudanden, så att jag kan hålla koll på den personen.

När det kommer en våg av scammers, så vet ni att jag brukar gå ut med varningar.

Vad folk inte fattar är att sådant här är ett hot emot forumets fortlevnad!
Citera
2007-06-17, 21:46
Medlem
West-ens avatar
Brabra, sådant här är bra, det får förhoppningsvis folk på bättre tankar.
Ett bra tips, om ni tvunget ska köpa någonting (vilket jag avråder folk starkt att göra) kolla på antalet inlägg, och hur aktiv personen ifråga är.
Är det lasse91 med 3 inlägg som vill "krängna dej lite syrraaa!1!1ONE" så kanske du ska se upp...
Citera
2010-03-20, 23:38
Medlem
anso13s avatar
STOR VARNING utfärdas för blackbull
blackbull66@hush.com

betalade en, för mig, stor summa pengar i början av januari.
alltså snart TRE MÅNADER sedan!!!

det kom inget..jag mailade & mailade..
fick garanti på att jag ej blivit blåst..

sen var förklaringen att mailen strulat, att det var problem på "lagret" osv..

fick till sist en GARANTI på att mina saker var skickade..
tror ni de kom fram?
NEJ!

när jag mailade o påpekade detta så fick jag höra att TULLEN KANSKE TAGIT SAKERNA OCH SKULLE HÖRA AV SIG TILL MIG!!

men herregud, utsätter man sina köpare för ngt sådant????

skrev att jag skulle "fotografera tulens brev" och maila över en bild o sen skulle jag få mina pengar..

tulen har inte hört av sig och jag har skickat över 15 mail UTAN SVAR.

vet från säker källa att personen fortfarande försöker sälja fastän den har ouppklarade affärer...SÅ DÅLIG STIL!

så, VARNING!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in