• 1
  • 2
2007-06-18, 19:43
Medlem
måste säga att Euroshoppers köttbullar är de godaste jag nånsin köpt. ska man ha godare får man göra egna. mycket gott och prisvärt!
Citera
2007-06-18, 20:34
Medlem
M.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasnadwin
så tänker jag med, men sen så hörde jag på omvägar att det knappt är någon skillnad alls ändå trots allt.. men det borde ju inte stämma

Men tittar du på konsistensen på skinkan ser du att det inte är samma produkt lika gäller falukorven. Dock kanske andra varor är lika te x dasspapper, tops och dylika varor.
Citera
2007-06-19, 17:01
Medlem
dark vaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Sen ska vi ju inte heller glömma att ICA's lurendrejeri uppmärksammades i media för inte så länge sedan - tror det var förra året. Det var någon kund som reagerade på nån reklamkampanj som ICA körde, och uppmärksammade KO på det hela - vilket ledde till att ICA tvingades lägga ner kampanjen. Kommer dock inte riktigt ihåg exakt vad det rörde sig om den gången.

Har för mig att det var den riktigt stora kampanjen om att dem skulle sänka priserna. Om jag inte missminner slog dem jävligt stort på det, rena presidentvalet.

Bara några veckor efter finaldatumet på kampanken så stod det i tidningen om en gubbe från Helsingborgs-trakten som hade sparat inköpskvitton från föregående år, och jämfört med dåtida. Han hade tydligen sett att en del priser hade höjts(!) och vissa knappt sänkts överhuvudtaget. Sen försvann alla rosa "Vi har sänkt priserna"-skyltar i butikerna men några månader senare såg jag "Nu sänker vi priserna igen!"...
Citera
2007-06-20, 08:49
Medlem
Som vissa säger, det är lite si och så med kvalitén på grejerna. Men med tex Euroshopper har man haft väldigt tur ibland också. Tex nachoshipsen är riktigt bra för priset och man får bra grejer. Köttet brukar också vara bra och billigt.
Citera
2007-06-20, 09:00
Medlem
Ny Kulas avatar
Skillnaden mellan euroshopper och ICAs egna varierar som flera påpekat. Euroshopper har ju fått en dålig stämpel, men jag tycker inte man ska begära så jäkla mycket. I slutet på månaden är jag alltsom oftast glad att det överhuvudtaget finns lågbudgetmärken som euroshopper. Deras köttbullar slinker ned utan några som helst problem.

Att varorna skulle vara i grund och botten samma sak stämmer inte. ICA är tillsammans med andra stora dagligvarukedjor i europa delägare i euroshopper. Med andra ord så har de inte lika mycket kontroll över vad som finns i de förpackningarna som de har i sitt helt egna märke.
Citera
2007-06-20, 09:20
Medlem
Stewie_griffins avatar
Som sagt.. finns de en vara som är identisk men mycket billigare så köper jag den. Annars blir det något dyrare.. man har ju inte hur mycket pengar som helst..

Det här med ICAs utpressning mot Gillette verkar ju jävligt skumt. Det är något för flashback att forska i och om det möjligen är så att flera andra fått lida för detta och varför det inte sagts något om det i media...
Citera
2007-06-20, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Det här med ICAs utpressning mot Gillette verkar ju jävligt skumt. Det är något för flashback att forska i och om det möjligen är så att flera andra fått lida för detta och varför det inte sagts något om det i media...

jag sominte behöver köpa raklödder eftersom jag är tjej har just nu ingen aing vad du snackar om för utpressning? tell us?
Citera
2007-06-20, 12:44
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jag har en helt annan åsikt.

Euroshopper har utmärkta varor till riktigt bra priser. Man får vad man betalar för, helt enkelt. Vissa saker är dock mindre prisvärda.

Butikernas "Egna varor" däremot...

Är rena skiten! Jag vet att de flesta tillverkas av samma fabrikörer som tillverkar bra grejor, så det är inte kvaliteten jag anmärker på.

Det är arbetsmetoden! Det är faktiskt så att ICA använder ren utpressning för att få sina "egna varor". Tillverkar t.ex. inte Felix, flaskor med Ica's Egen ketchup, så kommer inte Felix ketchup att säljas på Ica. Detta vet jag eftersom ett företag jag tidigare jobbat på (snacksindustri) blev utsatta för exakt denna behandling.

Kommer ni ihåg skyltarna som satt i ICA buteikernas rakhyvelhyllor för nått år sedan? "Ica har minskat sitt samarbete med Gillette. Gillette har som strategi att höja sina priser på ett för våra kunder oacceptabelt sätt, så vi väljer att inte längre sälja Gillettes produkter."

Detta var rent skitsnack. Gillette vägrade att tillverka skithyvlar med ICAs logo på. Så då blev de bojkottade. Uppdraget gick sedan till Wilkinson Sword, som uppenbarligen böjde sig. (kompis jobbar på svenska Gillette)

Fine, whats the problem? Grejorna blir ju billigare, pucko!

Men det är just det jag hävdar att de i många fall inte blir!

Jämför kilopriset och ni kommer se att skitvarorna kanske är några ören billigare. I vissa fall är de t.o.m dyrare! Vi luras att köpa skräp till nära nog samma pris som originalen! Priset är dock ofta konstruerat så att man luras. Detta sker genom udda förpackningar med skumma mängder. Dumma svenskar luras då grejorna ser billigare ut.

Detta gäller både ICA och Konsum/coop. Detta gäller över lag, och undantag finns givetvis. Likaså finns gränser för min kvaltetsiver...som den här nedan...

(Köpte en burk lingonsylt på Konsum för en månad sedan. Där var "Konsums" vara betydligt billigare, så jag erkänner, jag köpte den. Men först efter att jag noga studerat burkarna. Innehållsdeklartionen var identisk, så innehållet var det samma. Hinkarna var exakta, likaså datumtryckets utformning. Bara ettiketten skillde. Original=skogens lingonsylt, ca 32kr kopian=konsums, ca 17kr. Fast jag visste att Skogens AB fick lida dubbelt när jag köpte sylten. Först fick de tillverka en burk sylt för samma pris som deras egen. Konsum betalar endast en spottstyver för burken. Jag väljer bort Skogens produkt pga prisbilden.)

Detta kostar arbetstillfällen eller pressade lönebilder/lönsamhetsproblem hos tillverkarna, och är ett hot mot landets ekonomi. Pengarna hamnar i butikernas fickor!

Det var detta jag syftade på... sen det där med Konsums sylt också..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in