Citat:
Ursprungligen postat av Granat
Tja !
Vi bygger om hemma hos mig och igr var det en elektriker hemma hos oss och skulle dra kablar osv, han sa t mig att han strax skulle stnga av strmmen i hela huset (anledning oknd) s jag stngde av min dator samt slog om brytaren p ntagget ocks (fr min dator startar nr strmmen kommer tillbaks i huset, och jag skulle till jobbet. S jag tyckte att det var ondigt att lta den st och surra i 8 timmar.)
S nr jag kom hem ifrn jobbet senare p kvllen s var sklart strmmen p och jag tnkte spendera lite tid framfr datorn. Men nr Windows laddat klart (sjlva bootprocessen) s startar datorn om. Vafan tnker jag och provar starta skiten i felskert lge, vilket inte heller fungerade, provade att starta med senast fungerande instllningar, fungerade inte heller.
Jag har ingen aning alls varfr det kan ha blivigt shr, jag menar, den fungerade helt perfekt innan jag stack ivg till jobbet.
S min frga r sjlvklart ifall ngon ligger inne med ngon bra id om hur jag kan f igng skiten igen, eller ifall jag helt enkelt skall formatera (vilket r det absolut sista alternativet drfr jag har en del saker jag helst inte vill bli av med).
Tack p frhand.
Mvh Granat
Prova reparera installationen med hjlp utav xp skivan.