Citat:
Ursprungligen postat av StrangersCandy
Vissa människor har helt enkelt inget bättre för sig än att klaga om småsaker. Man blir nästan lite avundsjuk på människor som han som inte har större problem i livet, än vart andras hundar skiter.
Har själv lite samma "problem" nu. Vi bor i ett av Sveriges "turist-paradis", som är stendött och folktomt större delen av året. Nu har turisterna invaderat, och helt plötsligt får hunden inte skita eller springa lös någonstans.
(På väldigt avlägsna platser när hon springer lös och leker, kan det helt plötsligt dyka upp någon och gapa: "Det här är faktiskt privat mark!! "eller "Ska du inte plocka upp det där?" Man får lust att helt lugnt säga: "Du tror inte att vi är här hela hösten, vintern och större delen av våren och rastar hunden? Vi struntar bara i det dom ynka veckorna på sommaren då du är här, och jäser i hängmattan.")
Och vi snackar naturligtvis inte folks tomter eller områden som uppenbart hör till hus. Utan typ skogspartier och övergivna åkrar...
Nu blev det OT igen... Men jag slår vad en julgran på att han inte anmäler. Och som sagt: Vad ska ditt begågna brott rubriceras som? Jag tror inte ens snuten skulle ta emot en sådan anmälan. Och om det skulle ske, så lär du ju inte få skaka galler iaf...
Samma problem finns här. Vi kallar dom för badisar. Det som kännetecknar en badis är deras inramade tillvaro. Det första dom gör när dom smäller upp en sommarstuga är att sätta upp staketet, och det innan ens grunden till sommarstugan är lagd. Det andra är att skaffa sig rättigheter till undangömda och bra badställen. Till dessa så sätts det alltid upp en hemmagjord bom(oftast en avlagd lyktstolpe) och givetvis ett lås som enbart sommarstugegrannarna har nyckel till.
Dom kallar det för samfällighet eller nåt annat larv. Dessa förbannade bommar sätts även upp på grusvägar runtom deras lilla "paradis" som vi andra kallar för sommarstugeområden. Dessa förbannade bommar ställer till förtret för såväl bofasta invånare som för rädningstjänsten som har problem att komma förbi dessa låsta bommar när det brinner eller att någon dum jävla stockholmare fått hjärtinfarkt i sitt lilla "paradis". Att dom sen överbefolkar matbutikerna från juni-augisti och kladdar och känner på allt i butiken och allmänt är otrevliga och vidriga gör inte saken bättre.
Fyfan! Mer offtopic i min egna tråd kommer jag väl inte. Men om inget vettigt tillförs denna tråd så är det väl bara att låsa den och kasta den i papperskorgen. Tack för ordet i vilket fall som helst, och tack alla som läst vad jag skrivit.