Citat:
Ursprungligen postat av milk
Naah, håller inte med, alla vill väl köra med en körskola eftersom de är utbildade av just VV hur man ska utbilda inom körning...Det hela beror inte på att det är hårdare regler för VEM man får köra med, utan de extremt höga priserna på körskolan, skulle dom sänkas så skulle fler ta körkort, rätt enkelt, men det är inget vi kan göra nått åt...
Sen har du nog missförstått eller misstolkat igen, det här är ingen sak som man kan lägga under "cevil olydnad" där folk struntar i att träna bara för att svårighetsgraden ska sjunka...Det har blivit mer och mer avancerat att köra bil sen xx antal årtionden tillbaka, så VV lär inte sänka kraven bara för att du och jag inte klarar av att köra upp, det ger ju dom blanka fan i!...Så du har missuppfattat vad som kan gå under cevil olydnad och inte...
Vaddå, är alla som säger emot dig under 18 eller? Kamma till dig och väx upp för sjutton!
Jag förstår inte riktigt hur du kan inbilla dig till att dagens system kan bidra till en ökad trafiksäkerhet.
När jag tog körkort så övningskörde jag med 5 olika personer och alla hade över 15 års erfarenhet i trafiken. Skulle jag endast övningskört med max 2 (Skulle inte lägga ut mer pengar på att "utbilda" fler av dessa bekanta)
personer skulle jag bannimej inte blivit lika säker i trafiken.
Ju fler personer man kör med ju större tipspåse har man med sig.
Så är det bara.
Självfallet så är tanken med att ha en "utbildning" för de som skall lära ut inte fel.
Men frågan är ju varför man inte lika gärna kan göra den utbildningen online tex? Man loggar in med sina personuppgifter och avlägger ett prov.
Jag hade gärna gjort det frivilligt innan jag skulle ut o lära ngn att köra bil.
Nädu detta är bara ännu ett sätt att suga in pengar. Och det leder till att de som skall ta körkort får färre timmar ute på vägarna.
Fattar du inte detta Milk så är det synd om dig.