2007-06-15, 16:05
Medlem
LadyTieras avatar
Har någon av er erfarenhet av nyponpulver? då främst som hjälp vid artros och andra ledskador på människor?

Dessutom undrar jag om dosering om man itne ska köpa de dyra pillren utan istället köper pulvret i lösvikt i 500g påsar, är de likvärdiga och vad bör doseringen ligga på?

frågar främst för att jag funderar på att införskaffa detta till min mamma.

Tacksam för svar!

T
Citera
2007-06-15, 16:27
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Har någon av er erfarenhet av nyponpulver? då främst som hjälp vid artros och andra ledskador på människor?

Dessutom undrar jag om dosering om man itne ska köpa de dyra pillren utan istället köper pulvret i lösvikt i 500g påsar, är de likvärdiga och vad bör doseringen ligga på?

Tacksam för svar!

T
Som jag minns det interagerar nypon med etablerade artrosläkemedel med otrevliga skador som resultat. Jag googlade och hittade det inte just nu, men jag har för mig att det var leverskada.
Käkar hon Methotrexate? I så fall skall hon inte ha nyponextrakt. Överhuvudtaget bör hon prata med sin läkare innan hon blandar in naturläkemedel i sin medicinering.
Vad gäller effekt...nja, det vet jag inte om folk blir så mycket bättre.
Citera
2007-06-15, 16:58
Medlem
LadyTieras avatar
Hon käkar inget just nu förutom kurer av kortison nån gång om året när lederna flammar upp
Citera
2009-11-04, 14:29
Medlem
lovelymiserys avatar
Nyponpulver is da shit! Känner flera som blivit bättre av detta. Se till att det är ett bra nyponpulver dock. Rekommenderar Back on Tracks.
Citera
2009-11-04, 16:52
Bannlyst
Ingefära ska ochså vara bra mot ledbesvär.

"Jag tar en matsked Ingefära varje dag och har inte haft ont varken i leder eller i höfterna sen dess. Tack och lov slipper jag alla dessa cortisonsprutor. Tänk om fler upptäckte denna krydda."

http://alternativbehandlingar.ifokus...0-a8745d481e03
Citera
2013-01-23, 18:52
Medlem
Har använt nyponpulver länge (enbart rivet skal) och upplever mig bättre i leder.
Enligt detta inslag på UR hjälper det även till att få ner det dåliga kolesterolet.
http://www.ur.se/Produkter/169119-UR...on-for-hjartat
Lite vetenskap på FB för en gångs skull!
Citera
2024-04-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera

Tacksam för svar!

T
Nyponkapslar (rosa canina) är att föredra. Hjälper bäst och i. Vissa fall har det även hjälp en del i bekantskapen mot diabetes.
Men funkar lika bra med pulver rosa canina
Citera
2024-04-29, 13:48
Moderator
Lapapps avatar
Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2024-04-30, 21:38
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovelymisery
Nyponpulver is da shit! Känner flera som blivit bättre av detta. Se till att det är ett bra nyponpulver dock. Rekommenderar Back on Tracks.
Jag har köpt örter från Borgebys kryddgård och fick bra varor, 100% växt/ört inget annat.

Nyponpulver är antiinflammatoriskt och innehåller c-vitamin och nyttiga karotener oxå.
Risken att få biverkningar är lika liten som för andra nyttiga livsmedel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in