2007-06-15, 18:20
Medlem
Kapads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankelius
OnT:

Ptja jag har jobbat på en begravningskilles firma och det bästa som hände då var när han knäckte av likens armar och ben. Det gjorde mig lite tänd!

Han sa att han tjänade bättre än medelsvensken!

Ungefär 28999 kr sa begravningskillen.

Ungefär 28999? Inte 28998? Om han drev själva firman så har han ingen fast lön utan det kan variera pga brist på arbete. (det blir en massa dötid annars, höhö). Det jag sökte efter var anställning inom jobbet, inte driva något själv.
Citera
2007-06-15, 18:25
Medlem
Katarsiss avatar
Den som har juridisk utbildning och kan vara delaktig i boutredningar får naturligtvis högre lön, men själva arbetet att köra runt lik är inget som betalas speciellt högt. Finns alltid personal och det krävs ingen utbildning utöver körkort.
Citera
2007-06-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapad
Ungefär 28999? Inte 28998? Om han drev själva firman så har han ingen fast lön utan det kan variera pga brist på arbete. (det blir en massa dötid annars, höhö). Det jag sökte efter var anställning inom jobbet, inte driva något själv.

Han ville inte spränga 29000 kr-gränsen därav den underliga lönen.

Killen jobbade dessutom från 04:30-23:00 varje dag, så lönen per timma är inte allt för grov.
Citera
2007-06-15, 19:08
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Till tjo-hildu-tjejen: Ge fan i smutskastning din pajas!

Vilken jävla smutskastning? Du får gärna förklara vad du menar!
Citera
2007-06-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Haha, det var ju skoj, lik-som...

Angående sminkningar har vi en ganska stor ortodox befolkning i Stockholm-Södertälje. De kör med öppna kistor för det mesta.

Man skämtar inte om döda människor din pajas.
Citera
2007-06-15, 20:33
Medlem
Tjohildas avatar
Vi har väl inte lik-adan humor bara! Sen ska vi väl inte död-a tråden med trams utan hålla oss OT utan om-svepningar...
Citera
2007-06-15, 20:37
Medlem
fluffiss avatar
Citat:

Killen jobbade dessutom från 04:30-23:00 varje dag, så lönen per timma är inte allt för grov.

Och hur länge orkar han arbeta så många timmar per dygn? Kass lön för övrigt för allt det jobbet.
Citera
2007-06-15, 20:42
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:

Vad jobbade han med då?
Jag menar... Kyrkorna stänger, bårhusen stänger, krematorierna stänger... Finns inte så djävla mycket att göra utanför normala öppentider.
Om man inte har jour och åker runt och hämtar åt polisen, men hur många såna dödsfall är det per dygn?
Citera
2011-11-05, 15:38
Medlem
m.kjellbergs avatar
för att fortsätta litte på samma ämne ungefär vad behövs för att kunna få jobb på tex på ett ställe där dom gör kistor eller grav stenar?
Citera
2011-11-06, 04:54
Medlem
jbswebecks avatar
Fel Fel Fel

Det finns utbildning folk måste lära sig att söka info.

http://www.studentum.se/Begravningse...r_KY_54242.htm

1 årig ky utbildning
Citera
2011-11-06, 12:01
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Vad jobbade han med då?
Jag menar... Kyrkorna stänger, bårhusen stänger, krematorierna stänger... Finns inte så djävla mycket att göra utanför normala öppentider.
Om man inte har jour och åker runt och hämtar åt polisen, men hur många såna dödsfall är det per dygn?

Det är ALLTID personal från räddningstjänsten som tar hand om omkommna vid olyckor och transporterar dem till närmsta sjukhus. Kroppen förvaras på sjukhus tills det är dags för begravning.
Citera
2011-11-07, 15:36
Medlem
B Kanalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Fel Fel Fel

Det finns utbildning folk måste lära sig att söka info.

http://www.studentum.se/Begravningse...r_KY_54242.htm

1 årig ky utbildning

Pucko.
För 4 år sedan existerade inte den utbildningen.

//B Kanalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in