2007-06-14, 10:02
Medlem
Virens avatar
Sitter på jobbet och behöver hjälp av någon som är bra på Excel...

Jag ska skriva ut 400 exceldokument men måste ändra utskriftsformat på alla utskrifter.. (Detta innebär massa jobb i onödan ).

Fråga: Kan jag göra en masskorrigering på alla dokument så alla 400 dok blir "liggande" i utskriftsformat samt kan jag skriva ut alla med en knapptryckning eller måsta jag öppna alla, en efter en?

Behöver hjälp!...
Citera
2007-06-14, 10:16
Medlem
Licorices avatar
Vad du kan göra är att ändra inställningarna på skrivaren så att den skriver ut i liggande (ta egenskaper på skrivaren, klicka på utskriftsinställningar och sen klicka på bilden som visar ett dokument så ser du att den ändra från stående till liggande. Sen klicka ok och sen ok igen) och sen markera alla 400 dokument och högerklicka sen ta skriv ut..

Datorn lär få jobba lite eftersom den öppnar upp dokumenten i excel en efter en vart efter den skriver ut. Men tack o lov inte alla samtidigt och den stänger även det dokumentet den skrivit ut..

Lycka till...
Citera
2007-06-14, 10:17
Medlem
Blackwolfs avatar
Testa detta:

Högerklicka en av flikarna och välj 'Markera Alla'

Ändra till liggande

Gå in på Skriv ut

Markera 'Hela Arbetsboken' i skriv ut.

Skulle det skita sig klistra ihop alla sidorna och lägg på chefens bok med överskriften "Halvårsuppföljning av tidigare budgetprogsnossiffror"
Citera
2007-06-14, 10:29
Medlem
Virens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Testa detta:

Högerklicka en av flikarna och välj 'Markera Alla'

Ändra till liggande

Gå in på Skriv ut

Markera 'Hela Arbetsboken' i skriv ut.

Skulle det skita sig klistra ihop alla sidorna och lägg på chefens bok med överskriften "Halvårsuppföljning av tidigare budgetprogsnossiffror"

Det låter som en bra idé. Men hur får jag in alla olika excel-dok i ett och samma så jag kan markera flikar. Bara en massa olika dok nu...

Provade med att ändra egenskap på skrivare med. Gick sisådär...
Citera
2007-06-14, 11:07
Medlem
Virens avatar
Någon mer som har en konstruktiv lösning.. Sitter och skriver ut en efter en. Börjar få musarm. Är uppe i 100 dok nu... Pleaaaaase!
Citera
2007-06-14, 11:08
Medlem
Blackwolfs avatar
Det var en bättre fråga... hittade bara att importera men det var lika med att klippa/klistra så på den har jag inte ett bra svar
Citera
2007-06-14, 12:58
Medlem
Virens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Det var en bättre fråga... hittade bara att importera men det var lika med att klippa/klistra så på den har jag inte ett bra svar

Okej. Jag är halvvägs igenom nu så jag får fortsätta såhär.. Tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in