2007-06-14, 08:46
Medlem
milks avatar
Jag skulle, inte säkert än, men troligen en bil och jag vill, självklart, att den ska dra lite soppa! Då tänkte jag på diesel...Om man kan lägga maximus 80k, finns det någorlunda snygga mindre bilar (ej LUPO) som man kan åka bra i? Har kollat pegga 307 hur är dom, vad drar dom milen?

Andra tips på liknande bilar?
Citera
2007-06-14, 10:04
Medlem
milks avatar
EDIT: Självklart menar jag disel!
Citera
2007-06-14, 10:28
Medlem
k0rv3ns avatar
307:an är väldigt stor innuti. Den är större än 407:an innuti. Vi hadde en 307 bensinare och den gick väldigt bra iaf! Våran 407 diesel på 136hk ligger runt 0.5-0.7 beror på hur mycket man gasar mm.
Citera
2007-06-19, 12:56
Medlem
Ja de franska bilarna är jäkligt bränslesnåla, kanske kan vara ett alternativ om du kan leva med knarrande kaross och instrumentpanel av leksaksmatrial. Hur som helst så är de nog ganska mycket bil för pengarna.
Citera
2007-06-19, 15:56
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thiamat
Ja de franska bilarna är jäkligt bränslesnåla, kanske kan vara ett alternativ om du kan leva med knarrande kaross och instrumentpanel av leksaksmatrial. Hur som helst så är de nog ganska mycket bil för pengarna.

Vadå knarrande kaross och leksaksinstrumentanel? Har du aldrig åkt/kört nyare peugeot?
Citera
2007-06-20, 22:27
Medlem
NiV3Rts avatar
Jag kanske är fördomsfull men om man ska ha en bil länge så går fransmännen bort direkt. En kompis har en laguna som han har haft sen den var ny och den har gått 17k mil. Gångjärnen är totalt slut på båda framdörrarna, men i övrigt har den väl iaf gått billigt. Bara en känsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in