Det är bara idioter som ratar film på grund av årtal och eftersom idioter ändå inte ska ha tillgång till bra film så gör det mig inte något att det är på det viset.
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det är inte bara gamla filmer folk har problem med att fatta. Allt som inte är svensk eller amerikanskt tycks göra många sura och förvirrade. Ett exempel: Min dvdhylla består till ca 50% av udda filmer från länder som man oftast inte kan hitta i en svensk hyrbutik. Jag köper aldrig amerikanska blockbusters utan hyr eller laddar ner dom istället. Det har lett till att mina inköp är antingen äkta klassiker eller filmer från asien och europa. Ibland när vi har gäster granskar folk hyllan och håller upp en thailändsk/koreansk/rysk/tjeckisk film och utbrister "Vem fan kollar på sånt här?" Mitt svar blir "jag" mellan sammanbitna tänder. Om jag vore en bättre människa kanske man borde skicka hem dom med en lånad chan wook park men dom jävlarna kan gå hem till sin samling av sällskapsresanfilmer och spiderman 1/2.
Fan vad jag känner igen mig i det där. Jag brukar dock svara betydligt otrevligare än du. Om sanningen ska fram så är jag dock antagligen lika god kålsupare själv eftersom jag gärna granskar andras filmsamlingar när jag är hemma hos någon första gången. Även om jag avhåller mig från att kommentena någons filmsmak så kan det hända att jag inte kan avhålla mig från ett och annat hånskratt.
Likadant är det på jobbet. Jag har nyss börjat på ett nytt ställe och det finns en kille där som är "filmintresserad". Det är sjukt svårt att hålla tillbaka hånskratten när han sätter igång och maler om hur bra Elektra, vilka fantastiska effekter det var i Spindelmannen 2 och hur sjukt rolig Robin Hood: Karlar i trikåer är.
Jag antar att jag är att klassa som filmfascist eller något men det bjuder jag fan på.