Citat:
Ursprungligen postat av
SingleStar
Alla kommer med siffror som inte stämmer som om hur många som bodde på östra Södermalm. Jag vet inte varför folk ljuger så förbannat mycket. Men en lögn blir inte fakta bara för att fler basunerar ut lögnen.
Hej igen!
Nu vet jag inte vilka "alla" och "folk" är, men om jag ingår i någon av dessa grupper vill jag återigen poängtera att jag använde dina siffror för hur många som bodde på östra Södermalm. Jag förutsätter att du inte betraktar dig själv som en lögnare.
Vad gäller "dödsfällan" Station Sofia så kan jag hålla med om att det finns platser jag hellre befinner mig på om en brand bryter ut än 100 meter under jord. Men var anser du att gränsen går för hur djupt man kan bygga? Är Västra Skogens 40 meter under jord ok? Jag har gått i den rulltrappan ett par gånger när den varit avstängd och trots att jag varken har KOL, är handikappad eller 80 år gammal så blev jag rejält utmattad varje gång. Lägg på panik, trängsel och brandrök så hade nog den största delen av befolkningen inte klarat av att ta sig upp till ytan därifrån utan behövt söka sig in i tunnlarna.
Bör Västra Skogen stängas? Och vad säger du om Citybanans perronger på centralen, även de 40m under mark?