2012-01-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Något jag tänkte på när jag åkte tuben idag var att Stockholm har ju byggt sin tunnelbana jävligt dumt eftersom alla linjer använder samma spår mellan Alvik - Gullmarsplan, Tågen är överfyllda på vissa ställen redan nu även fast det kommer ett tåg nästan varje minut, 2040 förväntas Stockholm ha över 3 miljoner invånare och vi har byggt tuben på ett sätt där man inte kan sätta in mer tåg, Hur tror ni dom kommer lösa det i framtiden?

Ett sätt kan vara att förlänga plattformarna så att de blir lika långa som på blå linje men det blir nog knepigt.
Citera
2012-01-28, 21:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Något jag tänkte på när jag åkte tuben idag var att Stockholm har ju byggt sin tunnelbana jävligt dumt eftersom alla linjer använder samma spår mellan Alvik - Gullmarsplan, Tågen är överfyllda på vissa ställen redan nu även fast det kommer ett tåg nästan varje minut, 2040 förväntas Stockholm ha över 3 miljoner invånare och vi har byggt tuben på ett sätt där man inte kan sätta in mer tåg, Hur tror ni dom kommer lösa det i framtiden?

Då kommer vi förhoppningsvis ha fem olika tunnelbanesystem istället för som nu tre. Det är bara på gröna linjen som tre olika linjer går på samma spår. Sedan är förhoppningen att det blir en avstickare redan vid Odenplan istället för vändkörning vid Alvik. Men först måste vi skjuta av lite allianspolitiker.
Citera
2012-01-29, 11:05
Medlem
Para-medics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Då kommer vi förhoppningsvis ha fem olika tunnelbanesystem istället för som nu tre. Det är bara på gröna linjen som tre olika linjer går på samma spår. Sedan är förhoppningen att det blir en avstickare redan vid Odenplan istället för vändkörning vid Alvik. Men först måste vi skjuta av lite allianspolitiker.
Händer det någonting överhuvudtaget med besluten om Hagastaden och den delen? Kunde ju vart slugt att lösa innan NKS mm är färdigt..
Citera
2012-01-30, 21:14
Medlem
Blossom-Russos avatar
Stockholm behöver ringlinjer. en i närförorterna och en halvcirkellinje i ytterförorterna.

Tvärbanan bör göras om till en tunnelbanelinje. Sedan bör man bygga en helt ny halvcirkellinje som kopplar ihop ytterförorterna skarpnäck, farsta, hagsätra, älvsjö, fruängen, skärholmen, drottningholm, vällingby, spånga, rinkeby, kista, helenelund, mörby

Skulle man göra det skulle nästan hela stockholm vara tillgängligt på 40 min.
Citera
2012-01-31, 10:00
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Para-medic
Händer det någonting överhuvudtaget med besluten om Hagastaden och den delen? Kunde ju vart slugt att lösa innan NKS mm är färdigt..

Nä, han wenner-allainsmoderaten-någonting vill bara ha spårvagnar och inte effektiv kollektivtrafik som tunnelbana och pendeltåg.
Citera
2012-01-31, 10:58
Medlem
Para-medics avatar
Citat:
Nä, han wenner-allainsmoderaten-någonting vill bara ha spårvagnar och inte effektiv kollektivtrafik som tunnelbana och pendeltåg.
Han är ju dum i hela hvudet.. Vad det än blir för lösning får de ju få arslet ur vagnen nu och inte vänta till NKS, Hagastaden och allt där runt är färdigt..
Såg också att han gafflade om Täby-grenen och Barkarby i artikeln om Nacka-förlängningen. Mycket snack, liten verkstad..

Tror han är rädd för tunnlar, kostigt, han är ju bög. Eller är det därför..?
Citera
2012-01-31, 11:01
Medlem
Zeke Wargs avatar
Stockholms t-bana: kall som fan på vintern, varm som helvetet på sommaren.
Citera
2012-01-31, 17:04
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Para-medic
Han är ju dum i hela hvudet.. Vad det än blir för lösning får de ju få arslet ur vagnen nu och inte vänta till NKS, Hagastaden och allt där runt är färdigt..
Såg också att han gafflade om Täby-grenen och Barkarby i artikeln om Nacka-förlängningen. Mycket snack, liten verkstad..

Tror han är rädd för tunnlar, kostigt, han är ju bög. Eller är det därför..?

Med tanke på att han har barn med Beata Ask så måste han vara bög. Han är ju för fan en vandrande katastrof. Värre än sämsta sossepolitiker.
Citera
2012-01-31, 19:32
Medlem
Para-medics avatar
Citat:
Med tanke på att han har barn med Beata Ask så måste han vara bög. Han är ju för fan en vandrande katastrof. Värre än sämsta sossepolitiker.
Fan.. Har för mig han skilde sig och kom ut..? Har jag bara (önske-)drömt detta..? Inte för att jag är sugen..
Håller med annars, han har ju spårvagnar som runkmaterial. Kan han ju syssla med hemma, men det är inte det enda vi behöver satsa på (inte som han då! ) i Stockholm..
Citera
2012-02-01, 15:34
Medlem
Julinhos avatar
Ja han är gay, har varit ordförande i Öppna Moderaterna.

Blir förbannad bara jag ser fjanten i rutan. 2 miljoner människor kliar sig över hans beslut att bygga svindyra spårvägar som inte främjar en käft (givetvis åker man till Kungsträdgården om man ska till Dramaten exempelvis). När man sedan ser vem som är ordförande i Nätverket Spårvägsstäderna så klarnar dock beslutet.
Citera
2012-02-03, 01:44
Medlem
Tycker ju helt klart man ska bygga slide dörrar mellan perrongen och tåget. Just saying.
Citera
2012-02-03, 09:32
Medlem
Para-medics avatar
Du menar "slide-dörrar"..?

Hade väl vart bra men hellre utbyggnad av tunnelbanan om man måste välja. Folk måste lära sig att gå ordentligt och inte vara påtända på perrongen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in