2007-06-12, 20:35
Medlem
har en Honda cbr 900rr fireblade -98 och där sitter nån strypning där. saken är det att jag e så grymt okunnig om att mecka så jag undrar om nån som är duktig på mecka kan ge mig tipps? eller dylikt / tackar i förhand =)

"ändrat" : vill tillägga att han sa att dem sitter i insuget
Citera
2007-06-12, 20:38
Medlem
Avva66s avatar
Jag tror att det sitter strypningsbrickor i insuget ja.

Och det är nog inget du ska ge dej på är jag rädd.
Citera
2007-06-12, 20:50
Medlem
Är du ovan vid att mecka ska du inte ge dig på det. Lämna in den till din lokala mc-meckare istället. Det kanske låter lite att fixa strypningen. Men det behövs nog pillas lite på förgasaren också
Citera
2007-06-13, 21:28
Medlem
Som sagt, bästa vore nog att lämna in den.. tråkigt och lite dyrare kanske, men då får du det bra gjort direkt!
Citera
2007-06-13, 21:30
Medlem
Kan som sagt sitta som "brickor" i insuget. Även trottelstopp om du har "otur".
Citera
2007-06-13, 21:30
Medlem
milks avatar
Sen är det inte "bara" att ta bort strypningen! Förgasarna ska bestyckas om och sedan oftast synkas! Lite jobb, lämna in!

Pro_Patria: Du skämtar va? Det vore ju det enklaste om det vore trottelstopp!
Citera
2007-06-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Sen är det inte "bara" att ta bort strypningen! Förgasarna ska bestyckas om och sedan oftast synkas! Lite jobb, lämna in!

Som när farsan inte ville att man skulle köra så fort på moppen och satte nån form av klammer eller liknande på gaswiren så man inte kunde vrida fullt ..samma effekt som trottelstopp antar jag.
Citera
2007-06-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milk

Jag vet inte om det sitter det på en blade men på yamaha fzr så är det då lättare att bara ta bort brickorna än stoppen. Eller lättare och lättare, det är mindre pill. Behövs varken någon ombestyckning eller synkning.
Citera
2007-06-13, 23:03
Medlem
Ofrisks avatar
Den vanligaste verkar ju vara bricka i varje del av insuget & ett trottelstopp, är det bara dom sakerna så kan du göra det själv på en kväll.. Ta kort med telefonen då och då så kommer man ihåg hur det såg ut innan! Men är det elektroniskt och man ska gräva i cdi boxen som på en rs125a så är jag helt klart osäker på om det är var mans sak..
edit. brickorna i insuget & trottelstopp monteras iaf på yamaha r6 av 2002års modell och många andra.
Citera
2007-06-14, 23:20
Medlem
får väl lämna in han då tack för alla svar iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här