Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Kanske är nån bristsjukdom eller nåt? Finns ju en del sånt som ger blödande tandkött. Kanske vore en ide att vända sig till en läkare om det i alla fall och berätta om dina symptom. Tandläkaren lär ju inte vara nåt ess på sånt, för honom är blödande tandkött = bakterieväxt mellan tänder och tandkött.
Läkare är heller inga "ess" på blödande tandkött heller. Det blir remiss direkt till någon tandvårdsinstans. Läkare kan inte ens namnge tänderna i de remisser jag ser dagligen.
Blödande tandkött drabbar mer eller mindre 100% av befolkningen- Orsak?= bakterier. Ibland bildas tandsten och då kan inte världens bästa tandborste råda bot på det. Det kan också vara så enkelt att man trots idogt tandborstande missar just precis den ytan som blöder pga tandens anatomi. Man kan också ha någon sorts slemhinneförändring, lichenoida förändringar, aggresiv parodontit eller ANUG. Jag skulle söka mig till tandvården, skulle det vara något allvarligt kan de skicka dig vidare och du kan få någon tentativ så länge.