2007-06-12, 19:43
Medlem
Statics avatar
hej fb

nu får jag damp på min jävla mun
Detta är andra gången i år jag får svullet tandkött och får munsår..
jag borstatänderna blöder det som fan

men jag borstar endå och tar tandtråd och tar listeril"stavning" och sköljer ordentligt
men endå får jag detta skitet

förra gången kolla jag upp det o han bara sa gör det du gör redan för det försvinner .. tar typ 2veckor och pallar inte gör cp ont vissa tillfällen.

och nej det e inte mun herpes.

undrar om ni har några tips på vad jag ska göra eller jag ska gå till tandläkaren eller citykliniken igen

förlåt om det är lite felstavningar och gramatik fel är dyslektiker

tack i förhand
Citera
2007-06-12, 20:41
Moderator
Falukropps avatar
Kanske är nån bristsjukdom eller nåt? Finns ju en del sånt som ger blödande tandkött. Kanske vore en ide att vända sig till en läkare om det i alla fall och berätta om dina symptom. Tandläkaren lär ju inte vara nåt ess på sånt, för honom är blödande tandkött = bakterieväxt mellan tänder och tandkött.
Citera
2007-06-12, 20:48
Medlem
ChristianXs avatar
En lösning kan vara denna tråd:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=489658
Citera
2007-06-12, 20:55
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Kanske är nån bristsjukdom eller nåt? Finns ju en del sånt som ger blödande tandkött. Kanske vore en ide att vända sig till en läkare om det i alla fall och berätta om dina symptom. Tandläkaren lär ju inte vara nåt ess på sånt, för honom är blödande tandkött = bakterieväxt mellan tänder och tandkött.

Läkare är heller inga "ess" på blödande tandkött heller. Det blir remiss direkt till någon tandvårdsinstans. Läkare kan inte ens namnge tänderna i de remisser jag ser dagligen.

Blödande tandkött drabbar mer eller mindre 100% av befolkningen- Orsak?= bakterier. Ibland bildas tandsten och då kan inte världens bästa tandborste råda bot på det. Det kan också vara så enkelt att man trots idogt tandborstande missar just precis den ytan som blöder pga tandens anatomi. Man kan också ha någon sorts slemhinneförändring, lichenoida förändringar, aggresiv parodontit eller ANUG. Jag skulle söka mig till tandvården, skulle det vara något allvarligt kan de skicka dig vidare och du kan få någon tentativ så länge.
Citera
2007-06-13, 01:26
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Blödande tandkött drabbar mer eller mindre 100% av befolkningen.
sen jag gick över till eltandborste har jag sluppit det där helt och hållet, känns också som tänderna blir betydligt renae.
Citera
2007-06-13, 06:59
Medlem
Statics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
sen jag gick över till eltandborste har jag sluppit det där helt och hållet, känns också som tänderna blir betydligt renae.

ska köpa en ny eltandborste idag + ny munsalva och får hoppas skitet försvinner nu =) gör det inte det får det bli läkare nästa =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in