• 2
  • 3
2007-06-15, 00:27
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantra13
Inte för att komplicera saker och ting, men min flickvän har exakt samma problem. Går inte att installera flash och att streama videos från nätet fungerar inte heller. Saken är bara den att hon har en mycket äldre dator (tror det kan vara pentium 2 eller äldre), med win98 och ie 6. Så jag tvivlar tyvärr på att problemet hänger ihop med operativsystemet eller webläsaren. Det borde istället vara någon inställning som måste ändras någonstans. Har ägnat flera timmar åt problemet utan någon större framgång.

Funkar det i andra webbläsare?
Citera
2007-06-15, 02:06
Medlem
mantra13s avatar
Nej, det har jag inte gjort än. Ska ge det ett försök när jag väl får tillgång till hennes dator igen. Tror du resultatet kommer skilja sig från KLANGBOTTENs?
Citera
2007-06-15, 02:10
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantra13
Nej, det har jag inte gjort än. Ska ge det ett försök när jag väl får tillgång till hennes dator igen. Tror du resultatet kommer skilja sig från KLANGBOTTENs?

Nope, är helt övertygad om att det komemr att funka i t.ex. eldräven.
Citera
2007-06-15, 09:46
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Tydligen en vanlig bugg

Efer en del googlande föstår jag att det inte bara är min dator som krånglar på den här punkten. Finns bland annat en lång tråd om detta på Adobes forum:

http://www.adobe.com/cfusion/webforu...read=y#4480396
Citera
2007-06-15, 11:55
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Jag har nu även ringt Sonys support och de är även där medvetna om att det finns problem för vissa att köra Flash med Vista. Enligt Sonys tekniker ska även Microsoft vara medvetna om detta och enligt uppgift arbetar Microsoft med att fixa problemet.

Många användare försöker själva komma till rätta med problemet (se bland annat Adobes forum http://www.adobe.com/cfusion/webforu...&enterthread=y) och rätt många verkar lyckas lösa problemet, medan det går sämre för andra (inkl. mig själv).

Det handlar alltså om en Windows-baserad bugg.

Jag kan även tala om att jag har ringt till Microsofts supportavdelning, men de var inte så beredvilliga att hjälpa mig utan hänvisade mig tillbaka till Sonys support. Supportkillen på Microsoft lät som om han precis hade vaknat ...
Citera
2007-06-15, 23:30
Medlem
KLANGBOTTENs avatar
Jag stängde av UAC (User access controll) eller "kontroll av användarkonto" som det heter på svenska och då helt plöstligt fick jag igång Flash! Så nu funkar allt som det ska.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in