2007-06-16, 00:29
Bannlyst
Nu var ju inte speglingen i dockan en av de tio nya features iofs...utan ingick i hela ansiktslyftet på OSX som en punkt. Det är märkligt hur avundsjuka alla tragiska Windowsanvändare är. Speglingen i dockan är knappast något banbrytande, utan bara ytterligare en liten detalj av många som gör att helhetsintrycket blir väldigt trevligt.

Gråburksägare är alltid så jävla bittra.
Citera
2007-06-16, 00:37
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo Marsei
Nu var ju inte speglingen i dockan en av de tio nya features iofs...utan ingick i hela ansiktslyftet på OSX som en punkt. Det är märkligt hur avundsjuka alla tragiska Windowsanvändare är. Speglingen i dockan är knappast något banbrytande, utan bara ytterligare en liten detalj av många som gör att helhetsintrycket blir väldigt trevligt.

Gråburksägare är alltid så jävla bittra.
Jag antar att du räknar med mig där, men jag är inte ett dugg bitter. Jag är mycket nöjd med mina NT-versioner. Designen på själva datorn och speglingar i dockan kommer inte särskilt högt upp i rangordningen för mig. Men det kanske beror på att jag inte bär svart polotröja, jobbar i reklambranschen och är bög.
Citera
2007-06-16, 00:39
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Och Windows NT-varianterna (inkl XP och Vista) kan anses vara ungefär lika mycket baserade på Digitals VMS som OS X på BSD...

Haha! Här har vi killen som aldrig suttit mer än några minuter bakom en mac, alternativt inte har en aning om vad BSD är.
Citera
2007-06-16, 00:39
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boo!
Ehm.. har du över huvud taget tittat på koden till OS X unix bas? Det är NetBSD, FreeBSD och OpenBSD om vartannat rakt igenom. Jag tror du har blandat ihop det med nåt annat..
Nej det har jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av boo!
Nej, det kan man inte.
Du menar DU kan inte, beroende på att du inte vet något om det.
Citera
2007-06-16, 00:40
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Haha! Här har vi killen som aldrig suttit mer än några minuter bakom en mac.
Fel. Jag äger en Mac också. Men den används inte särskilt mycket.
Citera
2007-06-16, 00:41
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Fel. Jag äger en Mac också. Men den används inte särskilt mycket.

Okej, då är det som med min lite sena edit då. Du har ingen aning om vad BSD, eller öht vad en Unix-variant är för någonting.
Citera
2007-06-16, 00:47
Bannlyst
Citat:
Designen på själva datorn och speglingar i dockan kommer inte särskilt högt upp i rangordningen för mig.
Inte för mig heller. Men jag är iallafall inte så korkad att jag tror att det är det Mac/OSX handlar om.
Citera
2007-06-16, 00:52
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Okej, då är det som med min lite sena edit då. Du har ingen aning om vad BSD, eller öht vad en Unix-variant är för någonting.
Jodå, jag känner till både Unix och Unix-liknande system, inklusive sådana som baseras på Berkley Standard Distribution och sådana som baseras på AT&T System V.

Kom med bättre argument, dina försök att nedvärdera mina kunskaper är aningen tafatta.

(Frågan är snarare vad du vet om WinNT och VMS...)
Citera
2007-06-16, 00:56
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Tja, hade du läst lite mer på Wikipedia än bara vad BSD står för så hade du nog insett att OS X är ett fullfjädrat unix-system. Nu går jag och lägger mig. Ha så kul med ditt mac-hat.
Citera
2007-06-16, 00:59
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Tja, hade du läst lite mer på Wikipedia än bara vad BSD står för så hade du nog insett att OS X är ett fullfjädrat unix-system. Nu går jag och lägger mig. Ha så kul med ditt mac-hat.
... skrev han och slank ut från forumet med svansen mellan benen.

(Jag kan tillägga att om man "artbestämmer" operativsystem efter operativsystemskärnan så är MacOS X inte en BSD-variant eftersom MacOS X bygger på Mach-kärnan, inte BSD:s kärna. Men jag tänker inte dra en lång diskussion om det eftersom det är OT i den här tråden.)
Citera
2007-06-16, 02:52
Bannlyst
Det finns inget bättre än wikipedia-debattörer.
Citera
2007-06-16, 03:55
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo Marsei
Det finns inget bättre än wikipedia-debattörer.
Ynkligt av dig och Hårddisksson att försöka förringa folk med annan åsikt genom att bara löst beskylla dem för att vara "Wikipediadebattörer". Särskilt som ingen av er visat prov på några egna kunskaper inom området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in