2007-06-11, 23:44
Medlem
Tja.. installerade min dator i ett nyttt chassie såhär inför DH..

Kopplade in den, och skulle starta.. Bootade som vanligt, men sen när jag kom in i windows så efter en minut så bara dör den...

Trycker på startknappen igen, och den bootar så långt så att jag ser biosinladdningen, sen dör den bara. Drar ut ljudkortet då jag vet att det strulat tidigare. Men fortfarande samma sak. Den dör. Drog ut ALLT. Det enda som jag kopplade in va nätagget och moderkortet och grafikkortet,. men fortfarande samma sak. Tänkte att den kanske måste ha en HDD så jag kopplade in main boot devicen.. Fortfarande samma..

Nu sitter jag här förtvivlad med stor ångest och har ingen aning va jag ska göra..

mvh // Desperata sebbe

system : E6600@2708 MHz|Corsair 2048Mb 6400|XFX7950GT Core@650MHz Memory@818MHz|250Gb Caviar|320 GB caviar|Tagan Easycon. 580W
Citera
2007-06-12, 00:45
Medlem
Xstars avatar
Kolla att du inte glömt någon skruv någonstans eller någon metallbit som kan kortsluta... testa också med annat nätaggregat om du har den möjligheten.
Citera
2007-06-12, 01:23
Medlem
PROBLEMET ÄR LÖST!

Det är så att tagan har 2 olika enslutningar som ska till mammabrädan. 1 kontakt med 4 piggar på enden. Sen den andra kontakten har 8 piggar. Datorn fungerade prima med den med 8 piggar.

Ändå så har jag kört med den me 4 piggar i 6 månader.. Tror jag fattar varför den har varit smått instabil under starterna. x|
Citera
2007-06-12, 09:36
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
mammabrädan
Citera
2007-06-13, 19:51
Medlem
vad? XD

har du aldrig hört det utrycket förr?