Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-11, 21:42
Medlem
Fernets avatar
Sitter på en PB 1.5 G4, 10.4.9.
När jag försöker installera Safari 3 säger den: This volume does not meet the requirements for this update.
Det finns massa plats. Måste Safari 2 ut först? Känns skumt då den är skyddad app.
Någon annan som försökt installera nr3?
Citera
2007-06-11, 21:44
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
När jag försöker installera Safari 3 säger den: This volume does not meet the requirements for this update.
Det finns massa plats. Måste Safari 2 ut först? Känns skumt då den är skyddad app.

Kanske krävs Intel..?
Citera
2007-06-11, 22:31
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Kanske krävs Intel..?
Som tek. min. nämns endast 10.4.9
Citera
2007-06-11, 23:13
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Kanske krävs Intel..?

Jag installerade precis 3.0 på min G4-mac (Mini) och det fungerade fint.

Hittills har jag inte sett någon skillnad jämfört med förra versionen dock.
Citera
2007-06-12, 00:37
Medlem
Blåfisks avatar
Det går att scrolla! Det går att scrolla!!
Tidigare laggade det så att scroll blev page up/down, prova att gå in på t.ex http://aftonbladet.se och scrolla på Även Flashback känns bättre.

iBook G4 1.33mhz med 10.4.9.
Citera
2007-06-12, 07:40
Medlem
BustaNuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Skumt, jag har en likadan maskin o de gick hur bra som helst, nice o kunna dra i skrivrutan när man skriver detta...
Dax för lite maintenance kanske?

Fan, jag kommer fortfarande inte in på min home.se mail med safari. Trodde de skulle fixats iomed denna version, nån som vet vad detta kan bero på?
Citera
2007-06-12, 16:35
Medlem
Väldigt stor förbättring måste jag säga. Jag körde Firefox innan men hoppar över till Safari nu. Som du skrev tidigare är scrollen helt fantastisk nu. Sen känns allt riktigt snabbt med.

Dock en sak som stör mig. Hur stänger jag av rättstavning? Allt ja skriver får röda understräck.

Mus gester vore inte helt fel heller om det fanns för Safari.
Citera
2007-06-12, 19:44
Medlem
Blåfisks avatar
Wtf, nu när du säger det så får jag också en ful stavningskontroll
Edit > Spelling. Avmarkera Check spelling as You type.

Ny sök också CMD - F
Citera
2007-06-12, 23:33
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Markant snabbare i denna versionen. Och inga krascher hittills, betaversion till trots.
Citera
2007-06-13, 16:08
Medlem
funkar svinbra på min macpro 2.0

o förresten min första post här

m
Citera
2007-06-13, 18:36
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Fungerar bra, fast en krasch när jag försökte kolla på en pdf-fil. PowerMac G4, hade inte raderat 2:an (den kräver alltså inte Intel eller radering av 2:an). Var väldigt, väldigt långsam i början, tog kanske 10 minuter innan skiten kom igång (konvertering av något?). Mycket snabbare, sökfunktionen är bättre, men också läskigare eftersom den kommer upp som en toolbar i toppen av fönstrena (tryckte upprepat Kommando-F i början eftersom fönstret aldrig kom upp). Har ännu inte kollat om mitt hatobjekt i v. 1/2 bokmärkeshanteringen är förbättrad. Edit: Nej lika skitdålig som tidigare. Safari har lätt den sämsta bokmärkeshanteringen av alla web-läsare jag använt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in