Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-11, 21:27
Medlem
cub3s avatar
Har en dator som de börjat strula rejält med. Den går väldigt segt fast den egentligen inte borde, installerade just om XP på den för att den skulle gå snabbare vilket jag trodde skulle hjälpa. Men den arbetar typ som att den skulle ha en 400 Mhz processor i sig när den i självaverket har en 2 Ghz P4 och det är där ja tror att felet ligger. Processor fläkten går hela tiden på max, kollar man på aktivitetshanteraren arbetar cpu:n på 100% hela tiden och sätter man igång allt för många program osv så fryser datorn.

Så jag skulle tippa på att felet ligger där, men vad tror ni? Har nån annan haft nå liknande problem och hur löste ni de?
Citera
2007-06-11, 21:34
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cub3
Har en dator som de börjat strula rejält med. Den går väldigt segt fast den egentligen inte borde, installerade just om XP på den för att den skulle gå snabbare vilket jag trodde skulle hjälpa. Men den arbetar typ som att den skulle ha en 400 Mhz processor i sig när den i självaverket har en 2 Ghz P4 och det är där ja tror att felet ligger. Processor fläkten går hela tiden på max, kollar man på aktivitetshanteraren arbetar cpu:n på 100% hela tiden och sätter man igång allt för många program osv så fryser datorn.

Så jag skulle tippa på att felet ligger där, men vad tror ni? Har nån annan haft nå liknande problem och hur löste ni de?

Virus?
Sätt datorn i felsäkert läge och virussök med några bra virusprogram, och spywareprogram.
Citera
2007-06-11, 21:41
Medlem
cub3s avatar
Antivirusprogram var bland de första jag installerade efter ominstallationen och det har inte upptäckt nått. Men kan ju vara värt att kolla igenom hela datorn för säkerhets skull.
Citera
2007-06-11, 22:02
Medlem
Flytande_argots avatar
Vilken process är det som får processorn att tugga 100% då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in