2007-06-11, 17:12
Medlem
abdudenförstas avatar
Jag tänkte köpa en ny dator. Priset jag hade tänkt ligger på runt 10000-12000. Jag skulle vilja ha en dator som klarar de nya spelen, då jag tänkte använda den till att spela på.

Någon som kan slänga ihop några delar till den datorn jag söker? Vill helst beställa den på komplett.
Citera
2007-06-11, 17:27
Medlem
Nate Blacks avatar
Saknas bara ett chassi av ditt val.
Citera
2007-06-11, 17:30
Medlem
abdudenförstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Saknas bara ett chassi av ditt val.

Din kundvagn är tom, står det när jag klickar på länken. Vore snällt om du lägga upp någon länk som funkar
Citera
2007-06-11, 17:33
Medlem
Yes...s avatar
Den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323837.
Fast med ett 8800-grafikkort med 640MB minne, som t.ex den här: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=327485
Citera
2007-06-11, 17:34
Medlem
abdudenförstas avatar
Tack så mycket!
Citera
2007-06-11, 20:48
Medlem
DennisOlofs avatar
abdudenförsta den komplett länken med datorn är bra.

Men då du vill spela kan du sätta ihop en egen, t.ex. nätagget kanske inte var den bästa, kör med en Seasonic S12 600watt istället. Grymt dyra men bra krut i och kvalite, bäst i test också på toms hardware.

Sedan skaffa en Nvidia 8800GTS med 640mb ram mest prisvärt och bra prestanda för pengarna, du kan ju alltid uppgradera vid senare tillfälle då priserna gått ner lite.

Istället för en enda stor hårddisk, ta två stycken på 250 eller 320gb något i den stilen, jag gillar två hårddiskar ifall en börjar krångla alt. man kan enkelt flytta data, göra backup eller något annat om man ska installera om.

Annars duger datorn på länken, det är ungefär vad man bör betala för en dator idag, mera pengar är bara bortkastat, för priset sjunker alltid efter ett tag. Själv sitter man på en P4 3.4Ghz fortfarande, inte orkat byta, kan fortfarande spela dom flesta spelen jag kör på mitt 7900GTX.
Citera
2007-06-11, 21:03
Medlem
snow_mans avatar
Är det här nåt att ha om man inte orkar hålla på och trixa så mycket? Ska mest använda datorn till att tanka filmer,spela enklare spel, surfa och liknande.

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10263
Citera
2007-06-11, 23:18
Medlem
DennisOlofs avatar
snow_man jepp den duger fint.

Det enda man kan klaga på är grafikkortet, men du kan ju alltid byta upp dig i efterhand.

Annars var den helt ok. Ett 8600GT har ungefär samma prestanda som ett 7600GT kort, ibland är det slöare ibland snabbare, beror lite på vilka tester man kör osv.

Enda fördelen är DX10.

Du kan leta lite på tomshardware där finns tester. Men om du bara ska spela lite lättare spel, alt. köra på t.ex 1024*768 och inte köra Oblivion så lär det ju funka helt ok.
Citera
2007-06-12, 16:15
Medlem
abdudenförstas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
abdudenförsta den komplett länken med datorn är bra.

Men då du vill spela kan du sätta ihop en egen, t.ex. nätagget kanske inte var den bästa, kör med en Seasonic S12 600watt istället. Grymt dyra men bra krut i och kvalite, bäst i test också på toms hardware.

Sedan skaffa en Nvidia 8800GTS med 640mb ram mest prisvärt och bra prestanda för pengarna, du kan ju alltid uppgradera vid senare tillfälle då priserna gått ner lite.

Istället för en enda stor hårddisk, ta två stycken på 250 eller 320gb något i den stilen, jag gillar två hårddiskar ifall en börjar krångla alt. man kan enkelt flytta data, göra backup eller något annat om man ska installera om.

Annars duger datorn på länken, det är ungefär vad man bör betala för en dator idag, mera pengar är bara bortkastat, för priset sjunker alltid efter ett tag. Själv sitter man på en P4 3.4Ghz fortfarande, inte orkat byta, kan fortfarande spela dom flesta spelen jag kör på mitt 7900GTX.

Tack så mycket, bra information.
Citera
2007-06-13, 20:42
Medlem
snow_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
snow_man jepp den duger fint.

Det enda man kan klaga på är grafikkortet, men du kan ju alltid byta upp dig i efterhand.

Annars var den helt ok. Ett 8600GT har ungefär samma prestanda som ett 7600GT kort, ibland är det slöare ibland snabbare, beror lite på vilka tester man kör osv.

Enda fördelen är DX10.

Du kan leta lite på tomshardware där finns tester. Men om du bara ska spela lite lättare spel, alt. köra på t.ex 1024*768 och inte köra Oblivion så lär det ju funka helt ok.

Tack för svaret!
Citera
2007-06-14, 13:12
Bannlyst
Köp en dator för 8k istället, jag kan bygga ihop en åt dig som klarar av att maxa alla spel. Det är inte värt att köpa en dator för 12k för spel eftersom att den för 8k klarar av samma inställningar. Du anar inte hur sjukt snabbt priserna sjunker. Mitt råd till dig är att köpa en för 8k nu och uppgradera grafikkortet för resten av pengarna när du känner att den inte håller måttet längre (kanske om 1 år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in