2007-06-11, 11:15
Medlem
BrotherLouies avatar
Tjena!
Jag ska ntligen kpa min macbook nu, men jag har otroligt svrt att bestmma mig hur jag skall gra.
Det r nmligen s jag vill ha den vita, men jag vet inte om jag riktigt behver dvd-brnnaren och att jag kommer spara en tusenlapp p att ta den billigare fr att sedan vlja till 120gigs hdd:n.
Vad tror ni om det? Hur stor skillnad r det mellan 2.0 och 2.16 ghz processor? Kommer jag frlora i lngden fr att jag r lite sniken?
Citera
2007-06-11, 12:12
Medlem
Nr jag kpte min iBook fr ngra r sedan s valde jag att kpa utan DVD-brnnare. Jag ska inte pst att det var mnga gnger jag skulle behvt en, men, dom f gnger som jag verkligen hade varit i behov av DVD-brnnare s kndes det riktigt ruttet att inte ha den. S nr jag kpte min MacBook s valde jag sjlvklart att ha en inkluderad. Tycker faktiskt att det r lite mrkligt att det inte r standard i alla Macar. Nvl, jag skulle sga, go for the one with DVD-brnnare. Dumt att snla p ngot som man ska ha i ngra r.
Citera
2007-06-11, 14:46
Medlem
skinner5000s avatar
Varfr snla? Kp den med DVD-brnnare. I framtiden blir det mer och mer DVD som gller, dessutom r det praktiskt att ha en nr man behver den fr att inte tala om att andrahandsvrdet kar.
Citera
2007-06-12, 01:33
Medlem
BrotherLouies avatar
DVD-brnnare kommer jag alltid ha till hands precis bredvid och kommer inte vara ngot problem.. Det jag funderade mer p var hur stor skillnad det kan vara p en 2.0 och en 2.16 ghz processor. Andrahandsvrdet r frvrigt inte s intressant nu heller.
Men det knns ju inte som det 0.16 ghz extra egentligen behvs d jag inte kommer anvnda datorn till s speciellt krvande program.
Citera
2007-06-13, 00:14
Medlem
fgelmannens avatar
Bumpar lite ltt. Str i samma val hr, har inget direkt behov av DVD brnnaren. Finns det ngot som d motiverar att vlja mellanmodellen? Personligen tycker jag inte det verkar s, men jag r blott en lekman, s vad sger ni ngot mer rutinerade macanvndare?
Citera
2007-06-14, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fågelmannen
Bumpar lite ltt. Str i samma val hr, har inget direkt behov av DVD brnnaren. Finns det ngot som d motiverar att vlja mellanmodellen? Personligen tycker jag inte det verkar s, men jag r blott en lekman, s vad sger ni ngot mer rutinerade macanvndare?
Du gr en DVD film p din macbook, vill brnna ett spel eller ett operativsystem (linux).

Du har ingen brnnare...vad fan gr du?
Skickar den ver till en annan dator o brnner verkar dumt fr att inte lgga pengarna p dvdbrnnare, strre hd, snabbare processor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in