2007-06-10, 23:47
Medlem
Aekkelpottas avatar
Först och främst vill jag be 13 gånger om ursäkt om detta ämne har tagits upp förut (vilket det säkert har) - Då får en jättevänlig admin jättegärna stänga tråden och om det inte är för mycket begärt PM mig om vilken tråd/post jag kan hitta svaret.

Och ja, jag har sökt innan jag postade.

--

Det jag försöker hitta är, hur ska jag få reda på vilken cd key (till t. ex ett spel) som används på min dator?

Saken är den att både jag och min bror har World of Warcraft, nu vill jag ta reda på vilken/vilka av skivorna som hör till vilken dator.

Ska nämligen sälja mitt WoW konto å jag tänkte grabben få även skivorna.
Vill vara säker på att jag ger bort rätt skivor

SUMMASUMMARUM:

Hur ser/finner jag vilken cd key till WoW som är "bunden" till min dator?
Vet att man ska använda regedit men sen tog det stopp, trots att jag sökte på World of Warcraft via sökfunktionen
Citera
2007-06-10, 23:55
Medlem
Det borde väl inte spela någon roll vilka skivor du skickar med? Ifall inte din bror har sentimentala kopplingar till skivorna så används bara cdkey:n en gång och det är när man skapar ett konto som sedan blir låst till nycklen.
Det spelar därför ingen roll vilka skivor han använder för att installera spelet, kan lika gärna tanka hem det.
Dock skulle det kanske kunna användas som bevis ifall kontot blivit hackat, då kanske det är möjligt att få reda på cdkeyn via webgränssnittet för konton, men det är jag ytterst tveksam om.
Citera
2007-06-10, 23:56
Medlem
xobs avatar
inte säkert att nyckeln står i regedit. på vissa spel gör den det, vissa inte. vet inte hur det är med wow.

iaf, ladda hem registry commander: http://www.aezay.dk/aezay/regcmd/index.html

använd programmet och sök i "entire registry database". sökord kan vara wow, world of warcraft, blizzard. ja du fattar.. gl
Citera
2007-06-11, 00:41
Moderator
Falukropps avatar
I tidigare blizzardspel har cdkeyen patchas in i nån mpq-fil vid installationen. Kanske är samma sak i wow.
Citera
2007-06-11, 00:45
Medlem
Cd keyn ligger inte i datorn, varje account har en egen cd-key som ligger på blizzards servrar... ja tror att man kan logga in på account managment och kolla.
Citera
2007-06-11, 01:22
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
I tidigare blizzardspel har cdkeyen patchas in i nån mpq-fil vid installationen. Kanske är samma sak i wow.
Word.
Men du, Iceron, Killen har troligtvis inte kvar sin box med keyn o det krävs en CD key till wow, dock så tror jag inte att keyn är på datorn då wow i själva sig är ett gratis spel som man kan tanka överallt. jag vet inte varför dom kräver en op key när man installerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in