Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-10, 21:00
Medlem
Har laddat hem en film som kom i 90 rar filer. Och när jag skulle packa upp dem i winrar så dyker det upp ett felmedelande med texten:
! Det finns inte tillräckligt med utrymme på disken.
! Write error: only NTFS file system supports files larger than 4 GB
Och det finns utrymme om nu inte filmen behöver mer än 35GB. Vilket den inte borde.

Så vad är problemet? Jag är en riktig nybörjare när det gäller nedladdning av filmer, vilket kanske märks.
Citera
2007-06-10, 21:02
Medlem
Dia Psalmas avatar
Formatera om hårddisken med NTFS som filsystem.
Du använder förmodligen FAT32 som filsystem nu, vilket innebär att du inte kan ha filer som är större än 4GB... det är bara med NTFS du kan det, vilket framgår av felmeddelandet du visade.
Citera
2007-06-10, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dia Psalma
Formatera om hårddisken med NTFS som filsystem.
Du använder förmodligen FAT32 som filsystem nu, vilket innebär att du inte kan ha filer som är större än 4GB... det är bara med NTFS du kan det, vilket framgår av felmeddelandet du visade.

formatering behövs inte utan det räcker med att göra en konvertering av filsystemet.
Citera
2007-06-10, 21:08
Medlem
Ok, tack så mycket!
Citera
2007-06-10, 21:08
Medlem
Dia Psalmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crax
formatering behövs inte utan det räcker med att göra en konvertering av filsystemet.

Ah, där ser man. Man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2007-06-10, 21:09
Medlem
micaeles avatar
Enkelt uttryckt, i kommandotolken (Start->Kör):
Kod:
convert c: /FS:NTFS
Kolla upp kommandot convert för mer information, eller snoka runt här på FB - det finns mycket hjälp i frågan.
Citera
2007-06-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Enkelt uttryckt, i kommandotolken (Start->Kör):
Kod:
convert c: /FS:NTFS
Kolla upp kommandot convert för mer information, eller snoka runt här på FB - det finns mycket hjälp i frågan.

Spelar det någon roll? Nu har jag snart tömt hela hårddisken. För att omformatera den.
Citera
2007-06-10, 21:12
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Spelar det någon roll? Nu har jag snart tömt hela hårddisken. För att omformatera den.
Njä. Är du på god väg så är det lika bra att formatera om, alltid skönt med en nystart.
Citera
2007-06-10, 21:15
Medlem
okej,
Tack så hemskt mycket alla för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in