Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-10, 16:03
  #1
Medlem
gandihellfishs avatar
Hej jag formaterade precis min dator och då LURADE winXP mig, jag tryckte på formatera C:\ men den påbörjade på E:\ och nu är den RAW och jag kan inte komma åt den. Den blev inte formaterad, det bara påbörjades. Jag MÅSTE komma åt den, det är min fulla Gb disk. Win vill att jag ska formatera, ajg vill ej.
hur gör jag ?
Citera
2007-06-10, 17:26
  #2
Medlem
skuurts avatar
Kopiera bara över allt till c å formatera klart den då
Citera
2007-06-10, 17:40
  #3
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuurt
Kopiera bara över allt till c å formatera klart den då
Men jag kan itne röra disken på något sätt. Då får den meddelande om att formatera.
Citera
2007-06-10, 20:51
  #4
Medlem
kklasens avatar
Leta efter ett program som kan återställa partitioner...
Troligtviss så har alla dina filer blivit s.k. oflaggade. D.v.s att filerna inte finns kvar i det filsystem, som du just nu inte heller har något... Men filerna försvinner ju inte för det... först dem skrivs över d.v.s. av nya filer....

Använd google o download.com
Citera
2007-06-10, 21:38
  #5
Medlem
gandihellfishs avatar
Men vad skall jag söka på då ? Det känns inte som om jag kommer komma ut ur detta helskinnad
Citera
2007-06-10, 21:58
  #6
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Men vad skall jag söka på då ? Det känns inte som om jag kommer komma ut ur detta helskinnad

Det första du bör försöka med är att köra chkdsk på disen, kommer du inte in i Windows får du försöka göra detta med återställningskonsolen på Windowsinstallations-cd.

Hjälper inte det så finns det flera alternativ:

TestDisk - Utmärkt verktyg som dock kräver att man vet vad man håller på med. gör du fel riskerar du att fucka upp din partition ännu mer, men dokumentation finns på hemsidan.

PC Inspector File Recovery - Kräver ingen förkunskap, men du bör ha tillgång till en annan disk att återställa och köra programmet från är dessutom gratis.

GetData Back - Fungerar ungefär som PC Inspector men är långsammare, men också kraftfullare, ett crack eller laglig licens behövs för att kunna återställa dina filer
Citera
2007-06-10, 22:27
  #7
Medlem
gandihellfishs avatar
Nobel

jag är värd ett nobelpris i att vara bäst
Jag ladda ner o brännde ut MiniPE.
startade upp me de o använde partition table doctor kombinerat med partition magic. Nu funkar det som det ska
Tack ändå X
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback