2007-06-10, 05:07
Medlem
Hej jag hade velat ha tips på akustiska gitarrer som inte kostar skjortan. Men ändå är av bra kvalitet och har bra klang. Tack på förhand.
Citera
2007-06-10, 05:17
Medlem
offshores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oZon__
Hej jag hade velat ha tips på akustiska gitarrer som inte kostar skjortan. Men ändå är av bra kvalitet och har bra klang. Tack på förhand.

Beror väl på?

Ska du ha en stålsträngad eller nylon till börja med?
Citera
2007-06-12, 04:37
Medlem
hmm . .

Citat:
Ursprungligen postat av offshore
Beror väl på?

Ska du ha en stålsträngad eller nylon till börja med?

''akustisk'' Vill ha tips på både stål och nylon.
Citera
2007-06-12, 09:11
Medlem
trooploopers avatar
Köp en nylonsträngad i nån affär för en tusenlapp, bra att börja med.
Citera
2007-06-12, 09:30
Medlem
fightownwalls avatar
köp stålsträngad direkt så du lär dej vad smärta i fingrarna är och en gitarr med riktig klang från början....då har du bra förutsättningar för att bli bra

Ibanez bra billigt märke i aukustiska sammanhäng och fender när det är el-gitarr

lycka till
Citera
2007-06-13, 20:56
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fightownwall
köp stålsträngad direkt så du lär dej vad smärta i fingrarna är och en gitarr med riktig klang från början....då har du bra förutsättningar för att bli bra

Ibanez bra billigt märke i aukustiska sammanhäng och fender när det är el-gitarr

lycka till

Förutom att akustiska Ibanez låter skit. Kör hellre på Yamaha eller Squier isåfall.
Citera
2007-06-15, 02:17
Medlem
csts avatar
Med risk för påhopp vill ja rekommendera Guild.
Sköna akustiska som finns med både 6 och 12 strängar. Framförallt 12 strängar låter för jävla bra enligt min mening.
Citera
2007-06-16, 12:46
Medlem
Timmys avatar
Fender vet jag har i alla fall haft stålsträngade akustiska som inte är så jättedyra. Tror jag gav 1700:- för min, och den låter helt okej, dock lite småsvår att spela på. Fender DG4-SB eller nåt sånt heter den, fast kan ha utgått då jag inte hittar den på deras sida (eller så vill de inte visa att de har billiga modeller också)...

EDIT:
Har kollat upp lite mer. Känns som att det likaste man kan hitta idag är Fender Classic Design Series CD-60, fast den kostar lite mer än min gjorde (285$)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in