2007-06-09, 17:08
Medlem
.filantrops avatar
Har ett problem i win xp-pro det har någonting med nätverket att göra. Jag är inte så duktig på det här med datorer men varje gång på det exakta klockslaget för "Lease Expires" så dör nätverket och startas om för att leva i 45 minuter till. Kan man göra så att den har en "lease" för evigt eller nåt? Tack.

:
Physical Address:
IP Address: x.x.x.x
Subnet Mask: 255.255.255.x
Default Gateway: x.x.x.x
DHCP Server: x.x.x.x
Lease Obtained: 2007-06-09 17:02:13
Lease Expires: 2007-06-09 17:47:13
DNS Servers: x.x.x.x, x.x.x.x
WINS Server:
Citera
2007-06-09, 18:07
Medlem
927s avatar
testa inaktivera brandväggen efter 44 min (använder du en enkel brandvägg så det nog inte den som är orsaken)
Citera
2007-06-12, 13:48
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
testa inaktivera brandväggen efter 44 min (använder du en enkel brandvägg så det nog inte den som är orsaken)
Har inga brandväggar, varken mjuka eller hårda. Vad kan det vara för fel?
Citera
2007-06-12, 14:08
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Att du möjligtvis får massa elaka saker i datorn om du kör helt utan skydd mot internet.
Citera
2007-06-12, 15:15
Medlem
DennisOlofs avatar
Aha då måste du nog ändra.

På min burk har jag 24h lease från routern, när tiden är slut och routern upptäcker detta, förlängs tiden ytterligare 24h och så fortsätter det så.

Själva nätverket ska inte påverkas. Antar du har en router eller ?

Förklara mera hur det ser ut så kanske vi vet vad felet är
Citera
2007-06-12, 18:30
Medlem
.filantrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Aha då måste du nog ändra.

På min burk har jag 24h lease från routern, när tiden är slut och routern upptäcker detta, förlängs tiden ytterligare 24h och så fortsätter det så.

Själva nätverket ska inte påverkas. Antar du har en router eller ?

Förklara mera hur det ser ut så kanske vi vet vad felet är
Ingen router heller, bara min dator rakt in i ett adslmodem (helt utan branväggar osv).

edit: med router har jag också 24h lease, bara det att min router avled nyligen, men jag är ganska säker på att det här ska gå att fixa så den inte dödar mig var 45e minut utan router också?
Citera
2007-06-12, 19:42
Medlem
DennisOlofs avatar
.filantrop det var konstigt, men om windows säger att du bara har 45min lease så är det klart något lustigt händer.

Vad är det för adsl modem ? kan du logga in i modemet kanske ?

Det är modemet som krånglar ganska säker på de om du säger att det funkade med routern förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in