Citat:
Ursprungligen postat av C Bildts Kostym
Mina katter dricker helt rinnande vatten (en av dem dricker nästan uteslutande rinnande vatten...). Införskaffade en fontän åt dem. Den är populär.
de närmaste min katt kommer rinnande vatten är när hon står på akvariet och dricker upp fiskarnas vatten.
annars undviker hon vatten rätt mycke.
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Kallt rum=hopkurad, varmt rum=utsträckt.
oooook, kattan ligger hopkurad nästan jämt och normal rumstemperatur är 25-27grader även mitt i smällkalla vintern, enda gången hon ligger utsträckt är bredvid mej i soffan.
även när hon ligger på lysrörsarmaturen på akvariet blir det hopkurad och den kan ändå bli rejält varm.
Citat:
Se till att katten dricker mer genom att placera ut vatten på fler ställen än vanligt, gärna i annorlunda kärl som tekoppar, glas o d. Av nån anledning är de mer intressanta att dricka ur än vattenskålen.
räcker ett akvarium innehållandes cirkus 470-475L vatten

gällande att vattenskålen inte är intressant har jag läst att katter mer eller mindre ogillar vatten som står nära maten och nåt jag märkt själv, den vattenskålen rörs knappt men dom andra jag haft framme har varit mer populära.
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Men det ska mycket till innan en katt får ont av värme, de älskar ju som bekant värme.
jojo men undra var går gränsen, igår hade jag 27.5 inne å kattakräket sprang runt slog volter och vurpade i jakten på nåt flygfä så hon verkar inte lida iallafall.
är en "vanlig" huskatt med nåtsånär tunn päls.