2007-06-08, 22:53
Medlem
Drapåtrissors avatar
Har vi någon tvilling på forumet? Vore kul att höra hur det är att vara tviling dvs för och nackdelar. Känner två enäggstvillingar och tar tyvärr oftast fel på dom ibland. Hur nära står egentligen enäggstvilingar varandra? Såg nyligen ett program där ett par bokstavligen förutspådde terrorattacken mot NY redan ett par år innan. Okey men topic är hur det är att vara tvilling?
Citera
2007-06-09, 15:10
Medlem
Det är otroligt bra. Jag brukar rekommendera alla att skaffa sig en enäggstvilling. Man har alltid en bästa vän som aldrig kommer att vika från en sida. Mina föräldrar, min fru och mina vänner kanske kan lämna mig, men jag kommer i.a.f. alltid ha en grundtrygghet i form av min tvillingrelation.

Dessutom är det en individ som man kan kommunicera med på ett helt annats ätt. I.o.m. att man har vuxit upp tillsammans och s.a.s. tänker på samma sätt utifrån samma referensramar, så vet man väldigt ofta exakt hur den andra personen menar.
Citera
2007-06-11, 13:57
Medlem
onits avatar
Det verkar bra. Mina systrar ar tvillingar (dock inte enaggs) och trots att de som personer ar valdigt olika har de en mer smidigt lopande relation an nagon annan i min avlanga familj.
Citera
2008-01-21, 11:44
Medlem
lodis kaninens avatar
jag hittade denna gammla tråden och tänkte att man kanske skulle återuppliva den.

jag är själv tvilling men det är svårt att beskriva exakt hur det är att vara tvilling, för jag har ganska lite erfarenhet över hur det är att vara ensam.
Men lika är vi, och vi tänker uppenbart i samma banor. Ett test kan utföras, men ajg känner mig ganska säker på att om vi skulle utsättas för samma typ av utmaning (då när det gäller logik, min fysik är något bättre än min broders) skulle våra resultat bli ganska lika.

Hur är det att vara ensam?
Citera
2008-01-21, 17:27
Medlem
DIF-1891s avatar
jag såg på TVn för ett tag sen, och då var det en familj med två enäggstvillingsyskon. Och familjen var i Thailand vid flodvågs katastrofen. Pappan och en utav sykona var och sov och den andra och morsan var och gjorde någon aktivitet vid vattnet (därför tidig uppstigning så att dom andra sov) Sen kom vågerna och splatt tog döden dom. Vem tror du vaknar upp ur sömnen och skriker att sin syrra är döende? SCAAAARYY
Citera
2010-07-27, 05:28
Medlem
Jag undrar hur det skulle vara att va tvilling, undrar om man verkligen skulle komma överens med tvillingen. Dock så kan jag bara förutse att denna "tvilling" är en kopia av mig och det skulle störa mig grymt mycket. Visst det kan vara kul att man har samma intressen (antagligen), humor och skojja med folk men tänk alla vill ju har någon sorts uppmärksamhet tänk dig då att någon snor dina kommentarer som folk bara älskar och så bråkar man om det etc. Vore intressant att veta om någon verkligen upplever detta.

Att inte vara tvilling är....
Citera
2010-08-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Har vi någon tvilling på forumet? Vore kul att höra hur det är att vara tviling dvs för och nackdelar. Känner två enäggstvillingar och tar tyvärr oftast fel på dom ibland. Hur nära står egentligen enäggstvilingar varandra? Såg nyligen ett program där ett par bokstavligen förutspådde terrorattacken mot NY redan ett par år innan. Okey men topic är hur det är att vara tvilling?

Jag har en enäggstvilling. Det är helt underbart och vi har sjukt bra kontakt. Det finns ingen som står mig så nära som hon gör, hon är min bästa vän. Där har du mitt svar.
Citera
2012-10-23, 11:40
Medlem
Leker tvillingar "doktor" med varandra när de är små?
Citera
2012-10-23, 11:45
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Fantastiskt att ha en tvilling det bara e så, Ngn som alltid finns där
Citera
2012-10-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZIPPOZIPPO
Fantastiskt att ha en tvilling det bara e så, Ngn som alltid finns där
Tills någon dör