2007-07-15, 23:14
Medlem
bohrdohrs avatar
Fick 2 påsar för 20 kr på coop i Norrköping. Verkade inte vara någon större åtgång på dem, och hur de smakade? Helt okej fast det finns godare smaker tycker jag,
Citera
2007-07-16, 00:44
Medlem
Pavement_boys avatar
Riktigt dålig ide, dom där sommarchipsen.
Citera
2007-07-18, 23:28
Medlem
Har precis öppnat en påse SommarChips

Fan också!
Kan tyvärr inget annat än instämma någon som tidigare nämnde att dessa chips hade en lam smak
Har tidigare letat i olika livsmedelsaffärer men inte funnit några Sommar Chips också på Statoil (Midhem, Malmö) fanns dom o jag slog på "stort" och köpte två påsar direkt.

OT: Holiday Chipsen smakar faktiskt bra, önska dock att de var räfflade!
Citera
2007-07-18, 23:43
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Köpte en påse på Lidl för 16:90. Tyckte inte att det var någon höjdare, för stor påse också. Jag håller mig till Lantchips i fortsättningen också.
Citera
2007-07-18, 23:57
Medlem
Darkvaders avatar
Har inte hittat några sommarchips än och börjar bli lite rädd och orolig att de ska ta slut nu om det var limited edition och allt. Undrar om man kanske kan blanda en påse S&O med en påse dill och få fram ett substitut, om och när sommarchipsen väl tar slut.
Citera
2007-07-19, 01:04
Medlem
Windom_Earls avatar
Ok, efter att ha testat dessa chips måste jag säga att jag är positivt överraskad. Jag köper mycket gärna fler av dessa påsar.

Många har klagat på att de är "lama" i smaken, vilket är precis det jag tyckte om med dem. Vanliga sourcream-chips är i mitt tycke för fräna i smaken, vilket gör att jag får nog ganska snabbt. Sommarchipsen är betydligt mildare i smaken, vilket passar mig utmärkt.

Betyg: 4/5
Citera
2007-07-19, 01:23
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Japp, de är för lama i smaken - ingen pikant smak liksom. Gamla klassikern dill & gräslök är alltjämt överlägset godast - en suverän kombination av sälta, sötma och syrlighet. Nästbäst är nog vinäger-varianten - om den finns kvar vill säga.
De olika fabrikatens lantchips är också fina, lite rejälare, matigare känsla över dem.
Citera
2007-07-19, 08:07
Medlem
Anledningen till den begränsade tillgängligheten på dessa chips är att de endast säljs av Estrella's egna säljare, så mindre butiker som köper sina varor av t.ex. axfood eller diverse andra grossister får inte tag på dom...

Detta är anledningen till att jag missade deras förra Limited Edition med Pizza-smak... Dom var verkligen begränsade...
Dock så verkar det som att Estrella i andra länder har sorter som vi i Sverige inte får ta del av... Som tydligast exempel finns Chicken Pomm's (som även fanns här för många år sen) i Danmark, men chips i Danmark är dyrt...)
Gräddfil & Dill-chipsen köpte jag för flera år sen där, men av någon anledning tyckte jag inte om dom då, men dessa nya är goda... Kanske annorlunda recept?
("Nu med mer sommar!")
Men mest saknar jag Estrella's Bacon-Chips, finns inte ens i Danmark...
Eller varför inte den riktigt gamla sorten (som kanske bara Roger Persson och jag är gamla nog att minnas Steak & Onion...
Citera
2007-07-19, 08:57
Medlem
Lasse.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porrtalen
Anledningen till den begränsade tillgängligheten på dessa chips är att de endast säljs av Estrella's egna säljare, så mindre butiker som köper sina varor av t.ex. axfood eller diverse andra grossister får inte tag på dom...

Detta är anledningen till att jag missade deras förra Limited Edition med Pizza-smak... Dom var verkligen begränsade...
Dock så verkar det som att Estrella i andra länder har sorter som vi i Sverige inte får ta del av... Som tydligast exempel finns Chicken Pomm's (som även fanns här för många år sen) i Danmark, men chips i Danmark är dyrt...)
Gräddfil & Dill-chipsen köpte jag för flera år sen där, men av någon anledning tyckte jag inte om dom då, men dessa nya är goda... Kanske annorlunda recept?
("Nu med mer sommar!")
Men mest saknar jag Estrella's Bacon-Chips, finns inte ens i Danmark...
Eller varför inte den riktigt gamla sorten (som kanske bara Roger Persson och jag är gamla nog att minnas Steak & Onion...
Chícken pomms kommer jag ihåg tror dem fanns i butik tills 2002 möjligtsvis 2003.
Citera
2007-07-19, 19:02
Medlem
hksnismos avatar
Testade Coops peppar chips!

Dom var riktigt goda! Precis så som på gamla OLW peppar chips tiden!
Citera
2007-07-19, 21:44
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Sommarchipsen smakar utmärkt med ett glas mjölk...
Citera
2007-08-29, 19:15
Medlem
Fanns på affären och köpte för första gången idag så det verkar finnas fortfarande. Men jag såg bara en påse dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in