2007-06-08, 18:43
Medlem
Swe.patriots avatar
Hej hej!

Har införskaffat mig en ny router, modell netgear, WPN824v2. (Tidigare d-link).

Nu är det så att jag andvänder mig utav ett program (behövs inte nämnas) och behöver hjälp med portforwarding, har följt sidan med samma namn till fullo, men någoting är fel, för programmet som vanligtvis funkar funkar inte längre, dvs porten är konstigt eller något sånt. Något tips på hur jag löser det?
Citera
2007-06-08, 21:47
Medlem
Trio66s avatar
Vilken port/portar är det som ditt hemliga program använder?
Hur har du gjort när du ställt in port forwarding i routern?
Citera
2007-06-09, 00:22
Medlem
Swe.patriots avatar
Hemligt och hemligt, men programmet spelar ingen roll i det här sammanhanget anser jag. Och om du läser det jag skrev framgår det att jag följde http://www.portforwarding.com´s guide, men porten vidarbefordrar inte korrekt, någon som har en anning?

Tack på förhand!
Citera
2007-06-09, 15:39
Medlem
Ballenas avatar
Jag har också den routern och jag har följt guider på http://portforward.com/ men det fungerar inte ändå. jag har också stängt av brandväggen i Windows. vad mer ska man göra än detta? Alltså att logga in på routern och öppna portarna? I min gammal d-link krävdes inget mer än det för att portarna skulle gå att använda.
Citera
2007-06-09, 18:03
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballena
Jag har också den routern och jag har följt guider på http://portforward.com/ men det fungerar inte ändå. jag har också stängt av brandväggen i Windows. vad mer ska man göra än detta? Alltså att logga in på routern och öppna portarna? I min gammal d-link krävdes inget mer än det för att portarna skulle gå att använda.

Och vad i helvete vill du säga med det?

Du beskriver exakt det problemet som jag har..

Citera
2007-06-09, 19:02
Medlem
una123s avatar
Enligt mina erfarenheter är D-Link sämst i världen. Jag har själv en D-Link (lite äldre modell), men det spelar nog ingen roll, iaf när man gjort som guiden händer inte ett piss, det står att porten är öppen men det fungerar inte.

Mitt råd är att byta router. http://www.warpdrive.se/40858
Citera
2007-06-09, 23:50
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av una123
Enligt mina erfarenheter är D-Link sämst i världen. Jag har själv en D-Link (lite äldre modell), men det spelar nog ingen roll, iaf när man gjort som guiden händer inte ett piss, det står att porten är öppen men det fungerar inte.

Mitt råd är att byta router. http://www.warpdrive.se/40858

Alltså, läs, snälla läs igenom mitt inlägg innan ni svarar

Jag har nu en netgear modell wp nånting, TIDIGARE d-link.

Kanske någon kan hjälpa mig nu, när vi rett ut det här missförståendet.
Citera
2007-06-10, 09:47
Medlem
junks avatar
kolla så du angett rätt tcp/udp tex. min netgear jag hade förut fungerade ypperligt dom burkar inte vara speciellt svåra att confa. Läs bruksanvisningen eller hjälpavsnitten via webgui.

http://kbserver.netgear.com/products/WPN824v2.asp
Citera
2007-06-10, 17:42
Medlem
Ballenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Och vad i helvete vill du säga med det?

Att jag också vill ha hjälp kanske?
Citera
2007-07-03, 05:39
Bannlyst
För att det ska fungera så att portarna förblir öppna och sparas så måste du uppdatera routerns firmware vilket du kan göra när du loggar in på routern.

Nu till mitt problem Jag har också en netgear wpn824v2.
Inatt så skulle jag stänga ner internet för morsan, så jag loggade in på "routerlogin.net" och valde att stänga alla portar som routern har, och så valde jag "always" som en tidsperiod, valde att det skulle gälla för TCP och UDP.

Jag var dock lite för snabb och valde att detta skulle gälla ALLA. Nu kommer jag inte in på internet längre pga att jag har blockat internet för alla som använder våran router. Därmed kan jag heller inte logga in på "routerlogin.net" av någon anledning, inte heller i offline-läge.

Jag försöker resetta routern men det verkar inte fungera.
Är det någon som vet vad jag kan göra? Jag behöver komma in på routern (routerlogin.net) så att jag kan öppna upp portarna eller ta bort port-blocken som jag lagt dit.

Tillägg: Nu har jag resettat den igen, ska ge mig på ett sista försök att komma in.

Tillägg 2: Yes. Jag lyckades! Jag gick in på länken som "Junk" gav, och läste att man var tvungen att hålla in reset-knappen i 15 sekunder. Så det gick att resetta skiten iaf. Så nu är mina blockade portar borta.
Citera
2007-07-03, 08:39
Medlem
Swe.patriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
För att det ska fungera så att portarna förblir öppna och sparas så måste du uppdatera routerns firmware vilket du kan göra när du loggar in på routern.

Nu till mitt problem Jag har också en netgear wpn824v2.
Inatt så skulle jag stänga ner internet för morsan, så jag loggade in på "routerlogin.net" och valde att stänga alla portar som routern har, och så valde jag "always" som en tidsperiod, valde att det skulle gälla för TCP och UDP.

Jag var dock lite för snabb och valde att detta skulle gälla ALLA. Nu kommer jag inte in på internet längre pga att jag har blockat internet för alla som använder våran router. Därmed kan jag heller inte logga in på "routerlogin.net" av någon anledning, inte heller i offline-läge.

Jag försöker resetta routern men det verkar inte fungera.
Är det någon som vet vad jag kan göra? Jag behöver komma in på routern (routerlogin.net) så att jag kan öppna upp portarna eller ta bort port-blocken som jag lagt dit.

Tillägg: Nu har jag resettat den igen, ska ge mig på ett sista försök att komma in.

Tillägg 2: Yes. Jag lyckades! Jag gick in på länken som "Junk" gav, och läste att man var tvungen att hålla in reset-knappen i 15 sekunder. Så det gick att resetta skiten iaf. Så nu är mina blockade portar borta.

Svårt och göra en egen tråd?

Och varför tar du upp en månad gammal tråd?

Citera
2007-07-03, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swe.patriot
Svårt och göra en egen tråd?

Och varför tar du upp en månad gammal tråd?

För att jag letade efter trådar som handlade om netgear wpn och portar, så jag hittade denna istället för att starta en helt ny tråd. Och sen svarade jag och sa att man var tvungen att uppdatera routersn firmware för att kunna använda portforwarding med denna router, ifall dom fortfarande inte hade kommit på det, eller ifall andra inte vet om det.

Fan vad du är gnällig, nu dricker jag mitt kaffe istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in