• 1
  • 2
2007-06-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag förstår inte alls vart du vill komma med den här tråden. Vill du diskutera carpe diem eller vad är det frågan om? Vad jag läser verkar mest bestå av gammalt hippie-svammel.

Du gör mig glad

Jag är en förvirrad hippie som bara vill bli lycklig, träffa en fin tjej, skaffa familj osv.
Hitta en meningsfull sysselsättning och kanske lätta lite på det tryck som finns i samhället.

Citera
2007-06-08, 19:07
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandor
Du gör mig glad
Jag hoppas att du hittar ditt levande liv en dag. Kirk out.
Citera
2007-06-08, 19:12
Medlem
Citat:
Jag hoppas att du hittar ditt levande liv en dag. Kirk out.

Hej sötnos
Citera
2007-06-10, 02:08
Medlem
Allting som skapas börjar som en föreställning i ens eget huvud.

Ni andra är slavar under andras visioner.
Ni tigger efter andras drömmar, lever ett helt liv utan att någonsin bli nöjd.

Har läst rubrikerna till några utav era inlägg.
De börjar ungefär så här:
- Om du fick vara stålmannen för en dag vad skulle du då göra?

Jätteintressant, precis som att sitta och titta på videorullar och drömma sig bort från ens egen verklighet.

Varför inte skapa något reellt?

Det som hindrar många är rädslan för att misslyckas men det är just så man utvecklas, genom att misslyckas och att då våga vara värdelös tillsdess att man uppfyllt sina drömmar.
Citera
2007-06-10, 12:51
Medlem
MrTambourineMans avatar
Men om man skapar något "reelt" så kommer man efter att man är klar formulera ett nytt mål att jobba mot. Resultatet är att man alldrig blir nöjd.
Citera
2007-06-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTambourineMan
Men om man skapar något "reelt" så kommer man efter att man är klar formulera ett nytt mål att jobba mot. Resultatet är att man alldrig blir nöjd.
Jag håller med dig, har själv skrivit i min blogg:

Citat:
Om vi har visioner och drömmar så ger det oss en motivation att utvecklas.

Våra egna drömmar är livets mening, vi når dem för att senare skaffa oss nya.
Försöker bara vrida och vänd på begreppen som ställs emot mig för se om det verkligen är så att jag är ute och flummar.

Men samtidigt så är jag också övertygad om att det går att nå ett stabilt tillstånd av lycka.
Om man lyckas frigöra sig från alla rädslor och hämningar som byggts upp under ens egen uppväxt.
Citera
2007-06-10, 14:33
Medlem
Relays avatar
Citat:
Jag förstår inte alls vart du vill komma med den här tråden. Vill du diskutera carpe diem eller vad är det frågan om? Vad jag läser verkar mest bestå av gammalt hippie-svammel.
fatalister kör väl inte med Carpe Diem eftersom det skulle gå emot tron på att ingenting kan förändrats, och att allt är förutsett att inträffa vad man än gör?
Citera
2007-06-11, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
fatalister kör väl inte med Carpe Diem eftersom det skulle gå emot tron på att ingenting kan förändrats, och att allt är förutsett att inträffa vad man än gör?

Precis,carpde diem skulle gå helt emot det.

om man är fatalist ska man inte behöva fånga dagen,dagen är redan fångad från alltings början,spelar ingen roll hur mkt du carpe dia'r du kan ändå inte förändra dagen enligt fatalismen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in