• 6
  • 7
2007-06-14, 14:22
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Skulle aldrig falla mej in att äta gåslever. Och vad jag inte ätit saknar jag inte.

Men av svaren att döma vimlar det av känslolösa och oempatiska män här. Typiskt manligt att strunta i andras lidanden skulle jag vilja säja. Eller kanske bara typiskt Flashback?

Till skillnad mot kvinnligt eller? Den största skillnaden mellan män och kvinnor avseende detta ämne är att kvinnor säger att de bryr sig och ägnar "offret" en tanke under några sekunder innan de skiter i det hela på samma vis som en man gör.

Män är mer våldsbenägna än kvinnor och kvinnor har ett större hatbegär än män.
Citera
2007-06-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull bitch
Skulle aldrig falla mej in att äta gåslever. Och vad jag inte ätit saknar jag inte.

Men av svaren att döma vimlar det av känslolösa och oempatiska män här. Typiskt manligt att strunta i andras lidanden skulle jag vilja säja. Eller kanske bara typiskt Flashback?
Så att käka gåslever är fel, men att avla sönder hundar är okej, Pitbull bitch?
Citera
2007-06-14, 23:18
Medlem
ninjablommans avatar
För det första så älskade jag när tråden urartade till en receptsamling på tvångsmatad gås.

För det andra så hade jag ingen aning om att gåslever med fördel äts som efterrätt, så lärde jag mig något nytt idag också.

För övrigt hänvisar jag till min signatur.
Citera
2009-02-06, 09:02
Medlem
Skillnad mellan gås och anklever

Köpte 2hg gåslever och 2hg anklever för ett tag sedan, undrar ifall någon här vet ifall det är någon större skillnad mellan dom 2?

(förutom det uppenbara som nån FB besserwiesser säkert tänkt poängtera)
Citera
2009-02-06, 09:14
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philiphan
Köpte 2hg gåslever och 2hg anklever för ett tag sedan, undrar ifall någon här vet ifall det är någon större skillnad mellan dom 2?

(förutom det uppenbara som nån FB besserwiesser säkert tänkt poängtera)

Jag skulle vilja höra lite om det här "uppenbara" innan jag svarar!

Köpte en del ankleverterrin igår som jag försökte få i mig till frukost imorse. Det var inte lätt kan jag säga men det gick tillslut efter en viss kamp. I-landsproblemen hopar sig...
Citera
2009-02-06, 09:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Köpte en del ankleverterrin igår som jag försökte få i mig till frukost imorse. Det var inte lätt kan jag säga men det gick tillslut efter en viss kamp. I-landsproblemen hopar sig...
Till frukost?? Fy fasen, då hade jag gått med halsbränna hela dan' . Var väl en sådan där ungersk variant kanske? .

Skillnad på gås-/anklever. Hm, jag upplever gåslevern som fetare och mindre aromatisk. Anklever har en något distinktare arom. Vilken föredrar jag? Tveksamt, beror på dagsformen .

~Paul~
Citera
2009-02-06, 11:47
Medlem
Citat:

Nä syftade bara på att den ena kommer från en anka och den andra från en gås. Skulle väl inte förvåna dig ifall någon postade något liknande svar?
Citera
2009-02-06, 13:18
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:

Finns det nåt bättre än en nygräddad baguett och gåslever på morgonen, härligt!
Citera
2009-02-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Finns det nåt bättre än en nygräddad baguett och gåslever på morgonen, härligt!

Nej det finns det inte! Men jag äter helst en skiva gåslever med rostat bröd till frukost.
Citera
2009-02-07, 17:25
Medlem
Scrappy Doos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Det där med smärta och skräck kan du nog glömma. Gässen kommer frivilligt fram när det är matdags.
Mmmmm hunger är en instinkt kloker.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in