• 1
  • 2
2007-06-09, 13:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Det förklarar inte varför det ens skulle vara lite befogat att betala för Office-paketet för att köra Outlook 2007. Det måste vara något annat bakom det hela?

Med handen på hjärtat, hur många privatpersoner tror du överhuvud taget betalar fullt pris för sina Officepaket?
Citera
2007-06-09, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Med handen på hjärtat, hur många privatpersoner tror du överhuvud taget betalar fullt pris för sina Officepaket?

Citera
2007-06-09, 15:05
Bannlyst
Citat:
Du skall inte högerklicka utan enbart".....markera den animerade GIF-filen och klicka på Förhandsgranskning/Egenskaper på Visa-menyn."
M.a.o. enkelklicka med vänster musknapp.

Öppna och läs det som står under länken nedan så fixar du det:
http://office.microsoft.com/sv-se/ou...496781053.aspx

<Jag glömde>
Det är en ren säkerhetspryl.
Grejen med förhandsgranskning är att man (relativt) säkert skall kunna titta på den post man får. Det skall altså inte gå att köra animationer eller någon destruktiv kod i detta läge.
Du måste altså aktivt välja att titta på animeringen.
<Jag glömde/>

Men finns det inget sätt att förbigå dessa restriktioner så man kan aktivera att allt animerat syns, som i Outlook Express, typ?
Citera
2007-06-09, 16:19
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:

Ingen aning, de flesta förmodar jag elelr vad menar du?
Citera
2007-06-10, 17:06
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ingen aning, de flesta förmodar jag elelr vad menar du?
Jag menar att Officepaketet främst är avsett för näringslivet, det är svårt att tänka sig många hemmapulare (ensamma mammor vilka har saker som barn och semesterresor i budgeten) som lägger upp ett antal tusenlappar för ett par licenser (ungarna skall ju ha var sin dator).
Citera
2007-06-10, 17:13
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbeBubbe
Men finns det inget sätt att förbigå dessa restriktioner så man kan aktivera att allt animerat syns, som i Outlook Express, typ?

Men snälla vännen!
Det är själva poängen att det inte skall gå att öppna sådana saker i Outlooken. Först när du har övertygat dig om att prylarna du laddar hem är vad de utger sig för kan du använda dig av förhandsgransknigen.
Bli nu inte förtvivlad, det finns säkert någon patcha någonstans som uppfyller dina önskemål, problemet är bara att du missar en bra funktion.
Handen på hjärtat, är det inte en enklare lösning att köra utan klient och istället använda någon form av webmail. Jag tror detta är en betydligt enklare lösning än att testa några supekta patchar som du inte vet något om.
Citera
2007-06-10, 17:48
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Jag menar att Officepaketet främst är avsett för näringslivet, det är svårt att tänka sig många hemmapulare (ensamma mammor vilka har saker som barn och semesterresor i budgeten) som lägger upp ett antal tusenlappar för ett par licenser (ungarna skall ju ha var sin dator).

Så hur får då den här mamman tag i Office paketet om hon inte lägger ut tusenlappar?
Citera
2007-06-10, 18:05
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Så hur får då den här mamman tag i Office paketet om hon inte lägger ut tusenlappar?
Jag känner att vi börjar närma oss den "mörka zonen" som kallas OT, så jag nöjer mig med ett kort svar.
I de flesta fall går det nog att fixa en installation på det ena eller andra sättet, antingen genom kompisar, genom ett inköp på semersterresor eller genom att ladda ned från, jag du vet vad. Mao tror jag att de flesta Officeinstallatoner hos privatpersoner faktiskt är rena piratkopior.
Detta inlägg är vare sig för eller emot piratkopiering, jag väljer helt enkelt att inte ta någon ställning här.

Det som faktiskt grämer mig är att det finns såpass mycket tillåtna programvaror ute, som tyvärr utnyttjas alltför litet,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in