2018-08-07, 06:38
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Nej inte "Vi" män. Du kan tala för dig själv istället och sluta projicera detta på resten av oss män. Jag har fått en bra uppfostran och jag har aldrig någonsin trakasserat kvinnor. En riktig man behöver inte trakassera för att skaffa sig en kvinna.

Problemet är när Metoo försöker jämföra en komplimang med en icke-tillåten hand i underlivet.
De e väl för fan bara att uppträda som man själv vill bli bemött.
Att de finns nissar i samhället som inte vet hur man ska bete sig är väl inget nytt.
Me too är ju helt jävla onödigt om alla försöker leva efter det mottot.
Citera
2018-08-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Fast dessa ovälkomna ”komplimanger” är liksom metooiga, annars är det ju bara mord på kvinnor vi kan diskutera eftersom det är det värsta man kan göra.

Vem vill ha den komplimangen? Vad som är en komplimang för dig är kanske inte det för mig... dickpics tex är ju sällan önskade...
Jämför du Dickpics med komplimang så är vi inte på samma nivå.
Citera
2018-08-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Och btw, jo vi män. Du som man bör börja säga ifrån och använd din möjlighet att påverka och förändra män, för det är inte kvinnor och ickemäns ansvar.
Jag påverkar unga män dagligen. Jag säger åt dem att de inte behöver skämmas för att vara man. Att det är en skillnad mellan män och kvinnor. Man behöver förstå det, respektera det och anpassa sig efter det. Hata aldrig kvinnor, utan respektera dem. Förstår du detta så blir ditt liv så mycket enklare.
Citera
2018-08-29, 23:03
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

"Vanis".
Hyfsat spännande att försöka skaka liv i denna tråden nu..... känns över och förbi.

Citera
2018-09-04, 21:00
Medlem
Citat:

Frankrike är på väg att fixa, om den inte redan är i bruk, en lag mot catcalling på gatorna, ovälkomna komplimanger är liksom inte ok. Inte heller ovälkomna dickpics. Punkt.

Tycker definitivt att Sverige kan göra detsamma, lagföra folk som inte in bete sig på våra gator med tex catcalling.

Catcalling= att man busvisslar efter någon eller kastar ovälkomna typ sexisitska kommentarer om/till någon.
Citera
2018-09-04, 21:03
Medlem
Citat:
Jag påverkar unga män dagligen. Jag säger åt dem att de inte behöver skämmas för att vara man. Att det är en skillnad mellan män och kvinnor. Man behöver förstå det, respektera det och anpassa sig efter det. Hata aldrig kvinnor, utan respektera dem. Förstår du detta så blir ditt liv så mycket enklare.

Varför ska man skämmas att vara man? Man ska däremot skämmas om man inte kan bete sig mot folk oavsett kön.

Det är skillnad på individer, inte nödvändigtvis pga kön.

Fortsätt påverka, så länge du påverkar på en sympatiskt, empatiskt sätt.
Citera
2018-09-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
"Vanis".
Hyfsat spännande att försöka skaka liv i denna tråden nu..... känns över och förbi.

Hopps verkligen att hans ansikte i media är förbi, finns bra mycket bättre människor som kan ta hans plats.

Skiter fullständigt i hans rykte efter metoo, bra att metooigt beteende får konsekvenser.
Citera
2018-12-16, 15:40
Medlem
25652s avatar
De här bilderna går runt på Instagram. Från någon tjejs stories...

https://imgur.com/a/2jKiwJ1
Citera
2018-12-16, 15:45
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25652

Det ser ju inte så bra ut! Samtidigt får man ha lite skepsis i dessa photoshopstider?
Citera
2018-12-23, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Det ser ju inte så bra ut! Samtidigt får man ha lite skepsis i dessa photoshopstider?

Det ser verkligen inte bra ut för kronér! Undrar hur svt ska skydda honom från det här.

Det är ett gäng tjejer nu som varnat, unga dessutom denna var ju 16 bast!

Äckliga gubbar, väck me dem från ”rampljuset”
Citera
2018-12-23, 16:38
Medlem
hängballens avatar
Antingen ska åldern för byxmyndighet höjas eller så ska vi acceptera att 16åringar blir raggade på..
Citera
2018-12-23, 18:34
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25652

Kante vem som helst kalla sig Lasee och ha hans bild?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in